מינויים

משרד האוצר בחר דירקטורים בוושינגטון וסין: אלו המינויים החדשים

לדירקטוריון הבנק העולמי בוושינגטון נבחר בועז פליישמן-אללוף ולתפקיד הציר הכלכלי לסין, הודו ומזרח אסיה מונה אסף שירמן. השר סמוטריץ': "המינויים יביאו לחיזוק הפעילות הכלכלית הבינלאומית של ישראל"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock, Magma Images)
ועדת האיתור בחרה בבועז פליישמן-אללוף לתפקיד נציג משרד האוצר בדירקטוריון הבנק העולמי. פליישמן-אללוף יחל את תפקידו במהלך החודש. לאחר שמינויו אושרר על ידי הדירקטור ההולנדי, המייצג את קבוצת המדינות בה חברה ישראל בבנק העולמי.
במסגרת התפקיד יהיה פליישמן-אללוף אמון על ייצוג הממשלה בדירקטוריון הבנק ובוועדות השונות, קידום יוזמות משותפות עם הבנק העולמי והמדינות החברות בו, ועידוד פעילות המשק הישראלי בכלכלות מתפתחות.

עד למינויו החדש, שימש כמנהל תחום בכיר הסכמי השקעות וסחר באגף הכלכלן הראשי. במסגרת תפקידו הוביל תהליכי משא ומתן בינלאומיים מורכבים לחתימת הסכמי הגנה על השקעות זרות, שנשענו על מדיניות מתקדמת וחדשנית שאומצה בשנים האחרונות לגבי המחויבויות הבינלאומיות הכלכליות של ישראל.
בשלוש השנים האחרונות היה ממובילי פעילות משרד האוצר אל מול מדינות "הסכמי אברהם" והביא לחתימה על הסכמים כלכליים משמעותיים ראשונים מסוגם עם מדינות אלו. פליישמן-אללוף בעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד ותואר ראשון ושני בפוליטיקה וממשל מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
מינויו של פליישמן-אללוף מצטרף למינויו של אסף שירמן שהחל את שליחתו במאי 2023 כציר הכלכלי לסין, הודו ומזרח אסיה. בתפקידו החדש, שירמן אמון על יצירת שיתופי פעולה כלכליים בין המדינות וייצוג משרד האוצר מול גופי ממשל כלכליים המקומיים. אסף יוביל גם את הפעילות מול מוסדות פיננסיים אזוריים, ובהם הבנק האסיאני להשקעות תשתית (AIIB) שם ישמש כנציג המדינה.
טרם מינויו, שימש שירמן כיועץ מקצועי לשר האוצר, ולפני כן מילא שורת תפקידים באגף הממונה על השכר והסכמי עבודה. שירמן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ויחסים בינלאומיים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם באוניברסיטה העברית ודוקטורנט בבית ספר למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב.
תחום הקשרים הבינלאומיים, לרבות פעילות הצירים הכלכליים ותחום הבנקים לפיתוח, מנוהל על ידי אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מברך על המינויים החדשים שצפויים להביא לחיזוק הפעילות הכלכלית הבינלאומית של ישראל. הן סין והן המדינות המתפתחות מהוות נדבך מרכזי בעתיד הכלכלה הגלובלית, ובאמצעות המינויים החדשים אנו צפויים לחזק את הפעילות הכלכלית של מדינת ישראל והסקטור העסקי מולן. אני מאחל לבועז ולאסף הצלחה רבה בתפקידם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה