דעות

המלחמה על האמת: אתגר ההסברה הישראלי אחרי 70 יום

כשברחבי העולם ממהרים לשכוח את זוועות ה-7 באוקטובר, כולנו בישראל חייבים להמשיך במאמץ ההסברתי. אסור לנו לעצור. זה הזמן של כל אחד ואחד מאיתנו לייצר תוכן, לשתף, להפריך שקרים ולהילחם על האמת
יוסף חדאד |  3
יוסף חדאד (צילום ביחד ערבים זה לזה)
מלחמת חרבות ברזל שפרצה ב-7 באוקטובר עוד רחוקה מסיום, ואתגרי ההסברה סביבה רבים ומגוונים. רבות ממדינות העולם שעמדו לצידנו בימים הראשונים באופן חסר תקדים ואיפשרו לנו חופש פעולה, משנות בהדרגה את עמדתן. עכשיו, כשאנחנו כבר למעלה מ-70 יום מאז תחילת המערכה, הרושם המתקבל הוא שרק מיעוט בעולם נותן לנו גב. כך לדוגמה, בהצבעה שנערכה באו"ם בשבוע שעבר על הפסקת אש, 153 מדינות תמכו ורק 10 התנגדו –  ובהן מדינות זעירות שמרבית הישראלים כלל לא מכירים, כמו מיקרונזיה, נאורו ופפואה גינאה החדשה.
להצבעות הללו, חשוב להדגיש, אין משמעות מעשית – בעיקר כשארה"ב מעניקה לנו רוח גבית. עם זאת, הן כן מציגות את הלך הרוח בעולם ואת ההבנה שהסברתית, המדינה שלנו לא מצליחה במשימה הכל כך חשובה: לגרום לעולם להבין, להזדהות ולעמוד לצידנו במלחמה מול ארגון טרור, שביצע בנו פשעים נגד האנושות וטבח המוני מזעזע.
צריך להבין: הזמן שעובר משכיח מהעולם את הזוועות שחוותה מדינת ישראל. לזה צריך גם להוסיף את התעמולה הפלסטינית הגוברת והתיעודים שהיא מציאה מרצועת עזה, שבפירוש משחקים לרעתנו בדעת הקהל העולמית.
הייתי בימים האחרונים במסע הסברה בארה"ב. בין השאר התייצבתי בקמפוסים, הרציתי בפני סטודנטים וקהילות וגם נפגשתי עם חברי קונגרס. ראיתי מקרוב איך גם באמריקה, בעלת בריתנו ומי שהיא כרגע הגורם המרכזי שמסייע לנו בלחימה, יש לנו תמיכה בשעון חול שלאט לאט הולך ואוזל –  וזאת דווקא בזמן שצה"ל נדרש להעמיק את המערכה כדי להכריע את חמאס.
על הכישלון ההסברתי של הגורמים הרשמיים במדינה דובר כבר לא פעם ולא פעמיים. בתחום הזה, כמו בתחומים רבים נוספים, העם הוא זה שנרתם, עשה ועושה את העבודה באופן היעיל ביותר. עם הזמן שחולף נוצרת שחיקה, פחות ופחות ישראלים נותרו במערכה הזו. המשמעות: הזירה הדיגיטלית נשטפת בתוכן אנטי ישראלי.
לפי נתוני חברת Mig AI, המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי וחברתי מכל העולם, מתוך 1.9 מיליון פוסטים ברשתות בנושא המלחמה – הכוללים לפחות 500 לייקים, תגובות או שיתופים –  1.6 מיליון הם נגד ישראל. במילים אחרות, למעלה מ-83% מהגולשים הם נגד ישראל, כ-8% נייטרליים ורק מעט יותר מ-8%  תומכים בנו. זהו נתון מובהק, שמוכיח עד כמה הרשתות שטופות בתוכן נגד ישראל – תוכן שרובו תעמולה פלסטינית, יחד עם לא מעט פייק ניוז והסתה.
אסור לנו לוותר, אסור לנו לעצור. זה אמנם מרגיש כמו קרב אבוד, אבל לעשייה ההסברתית שלנו יש את הכוח להשפיע ולייצר עוד זמן נוסף לחיילים שלנו לעשות את העבודה בשטח. כל עוד הלוחמים שלנו מסכנים את עצמם, מעל 130 חטופים נמצאים בשבי חמאס לצד נעדרים שגורלם לא נוגע, ועשרות אלפי משפחות מפונות מבתיהן בדרום ובצפון – אין לנו ברירה אחרת אלא להמשיך. זו מלחמה של מיעוט מול רוב אנטי ישראלים מסביב לעולם, שמתוחזק בכסף רב ובמאגרי בוטים ממדינות כמו אינדונזיה, מלזיה וטורקיה  אך לנו יש את האמת לצידנו.
כל אחד מאיתנו חייב להמשיך לפעול באמצעים שיש לו ברשת, לייצר תוכן, לשתף, להפריך שקרים ולהילחם על האמת. אולי בעולם כבר שוכחים את אותה השבת של ה-7 באוקטובר, אבל אצלנו היא צרובה עמוק בזיכרון. מכאן אני קורא לכולם: חייבים להמשיך לפעול הסברתית, כאילו זה קרה אתמול.
הכותב, יוסף חדאד, הוא ערבי-ישראלי, פעיל הסברה ישראלי, פעיל חברתי בחברה הערבית-ישראלית, אושיית רשת ומנכ"ל עמותת "ביחד – ערבים זה לזה", הפועלת לחיבור החברה הערבית לחברה הישראלית. נכה צה"ל ממלחמת לבנון השנייה.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תמיכה ועידוד (ל"ת)
    אריה רגב 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כתבה סופר חשובה מאדם שמדבר ברור ולעניין (ל"ת)
    ת 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לקרוא ולהקשיב ! (ל"ת)
    סתם אחד 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור