דעות

סמוטריץ' לבן פריבילג שכנראה מעולם לא חווה גזענות על בשרו

המאמץ לשנות את חוק האפליה הוא ניסיון נלוז ושפל, שמבקש להשיב את מדינת ישראל 20 שנים אחורה. אני מזמינה את סמוטריץ' לדבר אישית עם ילדה שנהג קרא לה "אתיופית - קופה", עם החייל שנשאר מחוץ למועדון בשל צבע עורו, עם יוצאי אתיופיה שנאסר עבורם לגעת ביין ביקבי ברקן בשל ספק יהדותם מצד בד"צ העדה החרדית
פנינה תמנו שטה |  5
פנינה תמנו שטה (צילום פנינה תמנו שטה בוועדת זכאי חוק השבות)
בעקבות כוונותיו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לשנות את חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים תשס"א, ולבטל את סעיף איסור הגזענות שחוקק בעקבות אירועי סלקציה לא הוגנים כלפי מזרחים, יוצאי אתיופיה ועוד, איני רואה עוד טעם לשבת בחיבוק ידיים מול הצהרותיו הלוחמניות של שר האוצר המיועד. 
אחת ההצעות השערורייתיות נכללה בהסכמים הקואליציוניים עם הציונות הדתית ויהדות התורה, ולפיה החוק יתוקן באופן שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונה דתית – אם ניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית במחיר דומה. החוק הזה, יאפשר הפרדה מגדרית ויאפשר גם לבעלי עסקים שונים, אולמות אירועים למשל, לסרב לספק שירותים לא רק לבני קהילת הלהט"ב אלא גם לעוד קהילה.

החוק שאותו מבקשים לשנות, "חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים", נחקק בשנת 2000 ומוכר יותר בכינוי "חוק הסלקציה", כיוון שנועד בין השאר לצמצם את הפרקטיקה של אפליה בכניסה למועדונים. הוא אוסר אפליה באספקה של מוצר או מתן שירות ציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי או הורות.
חשוב להבהיר כי להיות ימני זה לא אומר שמותר להיות גזעני. הממשלה המסתמנת תהיה אות קלון לימין הפוליטי ולכלל החברה הישראלית. זו ממשלה המכשירה את התופעה הבזויה של גזענות והופכת אותה  ללגיטימית.
סמוטריץ' הוא לבן פריבילג שכנראה מעולם לא חווה גזענות על בשרו. המאמץ לשנות את חוק האפליה הוא ניסיון נלוז ושפל, שמבקש להשיב את מדינת ישראל 20 שנים אחורה במאבק כנגד אפליה. צעד זה הינו עידוד לתופעת הגזענות הפסולה על חשבון האזרח הישראלי, ושינוי חקיקה שמעניק כוח לא ראוי לחזק ומדכא עוד יותר את האוכלוסיות המוחלשות הסובלות יום יום מאפליה וגזענות ובהם יוצאי אתיופיה. 
אני מזמינה את סמוטריץ' לדבר אישית עם ילדה שנהג קרא לה "אתיופית - קופה", עם החייל שנשאר מחוץ למועדון בשל צבע עורו, עם יוצאי אתיופיה שנאסר עבורם לגעת ביין ביקבי ברקן בשל ספק יהדותם מצד בד"צ העדה החרדית. המדינה והחוק צריכים להגן על האנשים הללו, ולא להכשיר את הגזענות כמניע לגיטימי לאי מתן שירות ללא פתרון תביעה הולם כנגד פעולה חברתית לא לגיטימית כמו זו. נלחם בך ובאג'נדה הגזענית שלך בכל הכוח, לא ניתן לחושך לנצח על פני האור.
הכותבת: פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תמנו שטה מדגימה יפה את האמירה: "קול כסיל ברוב דברים"
    לורי שם טוב אמא רעה 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמנו שטה, היא נכשה של אחד הקייסים הכי חשובים בעדה האתיופית ובגלל זה היא נמצאת היכן שהיא נמצאת. היא לגמרי נפו בייבי, אז שלא תחפור שהיא לא פריבילגית.בלי קשר מדובר בח"כ הכי מתלהמת, כוחנית וצעקנית בכנסת (אולי חוץ מהח"כ מרב בן ארי) תעשו גוגל כמה עימותים יש לה עם אנשים
    סגור
  • 3.
    ומה עם אפליית חרדים? מה עשו עם זה לפיד וגנץ?
    אוביק 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא במקרה של סמוטריץ' אבל גזענות ואפליה הם תמיד גזענות ואפליה...
    סגור
  • 2.
    את מבינה שאת מדברת על בן של ניצול שואה ?
    יוסף בן מתיתיהו 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסרים שהשמאל האמריקאי האנטישמי שתל לך בראש לא מסתדרים עם המציאות היהודית ורדיפות היהודים בארצות הנצרות והאיסלם. כולל החרבת כמעט כל הקהילות היהודיות במזרח התיכון (שהיו קיימות באיזור מאות שנים לפני הכיבוש הערבי ובמקומות מסוימים 1500 שנה לפני) וניסיון השמדה של יהדות אירופה המדינה הזאת היא מחסן פליטים יהודים נרדפים וגם ההורים שלך ברחו מרדיפות של נוצרים אפריקאים. זה נקרא פריוולגים ? לא כל חרטא אנטישמי שמוכרים לך בארצות ניכר צריך לדחוף גם כאן כדאי שתלמדי את ההיסטוריה של העם שלך קודם
    סגור
  • ברור
    הגיון 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא כולנו? חחח השאלה היא אם הוא חווה בעצמו בחייו, ולא בסיפורים מסבתא
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ' מעולם לא ניסה להיכנס למועדון בתל אביב
    ראליסט 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא חי לו בהרים עם הקהילה שלו ....
    סגור