דעות

חדש זה השחור החדש: מותג רלוונטי הוא זה שמבין את הצורך של הקהל ב"חדש"

מותגים שלא משכילים להיות חדשים כל הזמן, לא שורדים. אבל להיות חדש לא בהכרח אומר להיות אחר ולמחוק כל שריד של זהות עבר
דורון גולדנברג |  2
דורון גולדנברג, מנכ"ל חברת המיתוג THEBRANDHAOUSE.FIRMA (יח"צ) (צילום יח"צ)
כנסים טכנולוגים המתקיימים פעם או פעמיים בשנה ברחבי העולם, למשל, כמו זה המתקיים ממש עכשיו בברצלונה או בלאס וגאס, נועדו לחשוף את החידושים האחרונים בתעשייה הטכנולוגית. גאדג'טים, סמארטפונים, מחשוב לביש ועוד.

כל שנה באותו הזמן. ההרגל של החידוש. האם לא נוכל להמשיך לשמוע ולדבר בסמארטפון 2 גרסאות קודמות? או אפילו לגלוש באינטרנט? עד כמה הן ישנות? כשנה? המושג ישן (old) מקבל משמעות כמעט עתיקה על גבול הלא רלוונטית. וכל זה למה? כי המושג חדש גם הוא  מקבל חיים משלו. חדש, זה הרלוונטי החדש. או כמו שנהוג לאמר, חדש זה השחור החדש. תרבות ה'חדש' נכנסה כה חזק לתרבות של העולם שהיא מוטמעת בנו, בני האדם, אם נרצה או לא. והרי האדם הוא יצור חברתי ועל פי רוב, כולנו רוצים להיות חלק מאותה רקמה אנושית אחת גדולה.
ולראיה, כמה זמן אתם מסוגלים לחכות? לנציג שירות בטלפון, לחבילה עם ספרים מאמזון, לפרק הבא, לעוד לייק, לתגובה בוואטסאפ, לדגם החדש של הסמארטפון שהושק אתמול?
אנחנו הופכים יותר ויותר לחסרי סבלנות, לא יכולים לדחות סיפוקים, מאבדים עניין במהירות - מה שהיה אתמול, היום ישן ולא רלוונטי. קצב החיים המודרני והטכנולוגיה המתפתחת בקצב מואץ הופכים אותנו לבעלי שליטה עצמית נמוכה עד לבעלי ״גבולות אגו רופסים״.
מושג זה מגיע מתאוריית האישיות של פרויד - אדם שאינו מסוגל להשהות את הסיפוק עשוי להיות בעל זהות לא מאוזנת אשר אינה ניתנת לשליטה. נראה כי אם פרויד היה חי היום כולנו היינו מאובחנים ככאלו.
המידע הזמין בכל מקום, ה״צונאמי״ של המסרים שמטביע אותנו כל יום, כל שעה, כל דקה. הרשתות החברתיות שחושפות אותנו לכמות לא הגיונית של ״שיאים״ בחיי חברנו הוירטואלים, הרצון להיות יותר, לעשות יותר, להשיג יותר. כל אלה הופכים אותנו למכורים לחדש. 
אנשים צריכים חדש. מקום עבודה חדש: כל שנתיים בממוצע. בן זוג חדש: כ-50% גירושין.
סמראטפון חדש: 63% מהישראלים שידרגו בשנתיים האחרונות. ממשלות חדשות: 33 ממשלות בישראל ב-66 שנה. רכב חדש: כל 3 שנים בממוצע. בגדים חדשים, טעמים חדשים, יעדים חדשים. ריגושים.
כאשר הצורך הבסיסי שלנו בוודאות, בביטחון, בצרכים הבסיסיים שלנו כבני אדם מסופקים, אנחנו מחפשים את מניעי הגדילה שמספקים לנו את התוכן שבשבילו כדאי לחיות. הצורך באומנות, ביופי, ביצירתיות, בחומר ורוח חדשים. לצורך בסיסי יש גבולות, אדם רעב שאכל לא ימשיך לאכול, אדם שחווה חוויה מרגשת ירצה עוד.
למותגים בימינו יש הזדמנות להשביע את הרעב הנפשי שלנו, דרך חוויות חדשות, תוכן ועניין חדשים כל יום. מותגים רלוונטים הם אלו היודעים בכל רגע להבין את צורך קהלם ב'חדש'. מאידך, החשש משינוי, מאיבוד נכסים, מכך שלא יזהו אותנו - גורם להרבה מותגים לדרוך במקום, להפוך לחסרי רלוונטיות ועניין ולהישאר מאחור.
מותגים שלא משכילים להיות חדשים כל הזמן, לא שורדים. להיות חדש לא בהכרח אומר להיות אחר ולמחוק כל שריד של זהות עבר, הכוונה לשמר מרכיבים חיוניים בזהות המותג ודרכם להתחדש. לספר את הסיפור הייחודי שלנו בדרכים חדשות. בשפות עדכניות ורלוונטיות לקהלים שלנו.
אם הגעתם עד לכאן - אתם ללא ספק בעלי שליטה עצמית גבוהה וסבלנות.


הכותב הוא שותף ומנכ"ל חברת המיתוג  The brand house - FIRMA
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    inspiring article - loved it (ל"ת)
    dave 03/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פשוט תענוג לקרוא מאמר שהוא לא טכני ומעשיר (ל"ת)
    איזה כיף לקרוא 03/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור