ויראלי

צפו: התיעוד המביך מחדר הפיקוד של המשטרה ב-7 באוקטובר

מהדיווחים הראשוניים שזרמו לחמ"ל ועד הניסיון המהוסס של המפכ"ל לשעבר לגבש תמונת מצב תוך רישום הזירות הפעילות על פנקס. כך נראה הפיקוד הבכיר של המשטרה בזמן שמחבלים משתלטים על יישובי העוטף ובסיסי צה"ל

מערכת ice | 
קובי שבתאי ביום טבח ה-7 באוקטובר (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של חיים אתגר haimetgar1@)
מחדל ה-7 באוקטובר ימשיך כנראה להעסיק אותנו עוד שנים רבות בהן נתהה כיצד כל המערכות נתפסו לא מוכנות והותירו אזרחים למותם. מתיעוד שמשתף העיתונאי חיים אתגר מתוך עמוד הטיקטוק "נתפס", נחשף חדר הפיקוד של המשטרה ב-7 באוקטובר ומגלה מעט ממה שהתנהל בדרג הפיקודי בשעות הגורליות.
למרות ששוטרי ישראל נחשבים במידה רבה ככוח שהציל את מדינת ישראל ב-7 באוקטובר - בעוד הצבא מתמהמה - בחדר הפיקוד של המשטרה נראה שהדברים התנהלו בבלבול ובחובבנות לא מבוטלת.
בסרטון ניתן לראות את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ קובי שבתאי, משוחח בטלפון עם מי שנשמע כמו איש כוחות הביטחון בשטח שמבקש בדחיפות מסוקי קרב. שבתאי כותב על דף נייר מהן הזירות הפעילות שאותו גורם מעביר לו ונראה כמי שמנסה להכיל את שלל הדיווחים ואת ריבוי הזירות במתקפה הרצחנית.
בשלב מסוים, המפכ"ל לשעבר מבקש מהנוכחים בחדר להיות בשקט ומגלה דרך הנציג בטלפון כי רעים היא זירה גדולה עם מעל ל-2,000 אזרחים: "יש שם איזה אירוע ויורים נ"טים שם לכל כיוון. לשם אני חייב מסק"רים", מספר הדובר. כזכור, המסיבה סמוך לרעים אושרה ע"י המשטרה.
 
 
שבתאי מבקש בהמשך לברר טלפונית מה עם כוח היס"מ שהיה שם, ומקבל את התגובה המצמררת: "אין תגובה איתו, איבדנו קשר עם כולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה