דיגיטל וטק

מאז ה-7 באוקטובר: המיזמים שמנסים למנוע את הטבח הבא

בעקבות טרגדיית ה-7 באוקטובר, קמו בישראל מיזמים טכנולוגיים חדשניים שמטרתם למנוע אסונות עתידיים ולהעניק תמיכה לנפגעי טראומה. מהאפליקציה שמחזקת את כוחות הכוננות ועד הפלטפורמה שמנגישה סיוע נפשי – אלו הפרויקטים המובילים שמנסים לשנות את התמונה
רפאל בן זקרי | 
מיזמים טכנולוגיים (צילום shutterstock, פלאש 90/ עבד רחים חטיב)
מאז טרגדיית ה-7 באוקטובר, צצו בישראל מיזמים טכנולוגיים חדשים שנועדו למנוע אסונות דומים בעתיד, לסייע לנפגעי פוסט-טראומה, ולהנציח את זכר הקורבנות. סטארט-אפים ומיזמי טכנולוגיה שונים מתמקדים בפתרונות חדשניים שמטרתם לשפר את יכולת ההתמודדות מול מתקפות כאלו בעתיד, לחזק את החוסן הנפשי, ולהנציח את הקורבנות בצורה מוחשית ומנחמת.
בעקבות הקשיים שאיתם התמודדו בכיתות הכוננות במתקפות חמאס, נולד מיזם Synch  – אפליקציה שפותחה על ידי חברת מיפ (חברת בת של אלביט). האפליקציה נועדה להחליף את מכשירי הקשר המסורתיים ומשמשת כיום למעלה מ-450 יישובים ברחבי הארץ. באמצעות האפליקציה יכולים כוחות הכוננות לתקשר בצורה מאובטחת, להעביר עדכונים בזמן אמת ולשלוט על פריסת הכוחות על גבי מפה דינמית, מה שמסייע להגביר את היעילות והמהירות בתגובה למצבי חירום.
במקביל, בעקבות העלייה המשמעותית במצבי חרדה ופוסט-טראומה לאור המלחמה, פיתח הסטארטאפ VIVID פתרון דיגיטלי המיועד להנגיש סיוע נפשי לכלל האוכלוסייה. מייסד המיזם, אלמוג כהן, החליט לשנות את ייעודו של הסטארטאפ לאחר ה-7 באוקטובר, וליצור פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת למומחים בתחום בריאות הנפש להנגיש כלים להתמודדות עם טראומה, חרדה, ופוסט-טראומה. האפליקציה משמשת גופים לאומיים כמו נט"ל וער"ן, ומסייעת בבניית תוכניות מותאמות אישית למצבי חירום, כולל התראות טילים וסיוע למשפחות חיילי המילואים.
מתוך תפיסה של הפיכת כאב לצמיחה, פרויקט ההנצחה הטכנולוגי Next October, שיזם שר המדע לשעבר יזהר שי, נועד להנציח את הנרצחים וחללי צה"ל ממלחמת חרבות ברזל על ידי גיוס של חברת סטארטאפ לכל נופלת ונופל. כל חברה שתוקם במסגרת הפרויקט תהיה מוקדשת לזכרו של אחד הנרצחים, במטרה לא רק להנציח את שמם, אלא גם ליצור מקומות עבודה ולקדם את הכלכלה הישראלית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה