תקשורת ומדיה

פרטנר שוברת שיאים: מציגה צמיחה מטאורית ברווחים ובמנויים חדשים

קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2023 ומציגה צמיחה של כ-10% ברווח הנקי ל-56 מיליון שקל; שיא של 9 שנים ב-EBITDA שהסתכם ל-276 מיליון שקל; ואת תזרים המזומנים החופשי הגבוה ביותר ב-6 השנים האחרונות, שהסתכם ל-146 מיליון שקל. וגם: מספר המנויים שעלה בעקבות עסקת הענק עם בזק
מערכת ice |  1
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר (צילום כפיר סיוון)
קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2023 ומציגה צמיחה של כ-10% ברווח הנקי ל-56 מיליון שקל; שיא של 9 שנים ב-EBITDA שהסתכם ל-276 מיליון שקל; ואת תזרים המזומנים החופשי הגבוה ביותר ב-6 השנים האחרונות, שהסתכם ל-146 מיליון שקל. 
לאחר ההסכם עם בזק, החלה פרטנר לשווק סיבים גם על תשתית IBC ובכך הפכה  לספקית הסיבים הגדולה בישראל. מצבת מנויי הסיבים של החברה עמדה בסוף הרבעון  השלישי על 353 אלף – ובכך שומרת פרטנר על מספר מנויי הסיבים הגבוה בשוק. היקף החוב נטו הסתכם ב-468 מיליון שקל – החוב הנמוך בתולדות החברה. 
עיקרי תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2023: ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-749- מיליון שקל, עלייה קלה בהשוואה ל-747 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. ללא הנטרול, הסתכמו ההכנסות  ב-829 מיליון שקל, שינוי של כ-7% בהשוואה ל-891 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-630 מיליון שקל, גידול של כ-2% בהשוואה ל-619- מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. ללא הנטרול, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-710 מיליון שקל, שינוי של כ-2% בהשוואה ל-728 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2022.
בהתאם להאטה בעולם ובישראל, ההכנסות מציוד הסתכמו ב-119 מיליון שקל, שינוי של כ-27% בהשוואה ל-163 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-85 מיליון שקל, גידול של כ-1% בהשוואה ל-84 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2022.
ה-EBITDA Adjusted מציג שיא של 9 שנים והסתכם ל-283 מיליון שקל, גידול של כ-3% בהשוואה ל-276 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-56 מיליון שקל, צמיחה של כ-10% בהשוואה ל-51 מיליון שקל ברבעון  השלישי לשנת 2022. 
תזרים מזומנים חופשי מתואם מציג שיא של 6 שנים והסתכם ב-146 מיליון שקל, צמיחה של כ-295% בהשוואה ל-37 מיליון שקל ברבעון השלישי לשנת 2022. היקף החוב נטו הסתכם ב-468 מיליון שקל - החוב הנמוך בתולדות החברה, המבטא קיטון של 149 מיליון שקל בהשוואה ל-667 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
מדדים תפעוליים עיקריים לרבעון השלישי לשנת 2023: משקי הבית בבניינים המחוברים לתשתית הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכמו ב-1.018 מיליון בסוף הרבעון השלישי, עלייה של 27 אלף בהשוואה לרבעון קודם.
בשבוע שעבר הפכה פרטנר לספקית הסיבים הגדולה בישראל, כשהחלה להציע שירות סיבים גם על התשתית של IBC. ההסכם מבסס את פרטנר כקבוצת התקשורת היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת כיום תשתית סיבים, זאת על בסיס שלוש  התשתיות הקיימות בישראל: פרטנר, בזק ו-IBC. 
צמיחה של 19 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם – מספר מנויי הסיבים הקמעונאיים הגבוה בשוק. במסגרת הסכם ה-IRU שנחתם עם בזק ונכנס לתוקפו בינואר, רכשה פרטנר זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים של בזק על פני 5 שנים (5 פעימות שנתיות של 24 אלף קווים). נכון לסוף הרבעון, פרטנר כבר מממשת את הפעימה השלישית של ההסכם, עם 63 אלף מנויים על תשתית הסיבים של בזק.

קצב חבילה ממוצע למנוי סיבים עמד על 628 מגה. בסיס מנויי אינטרנט הסתכם ב434- אלף, גידול של 7 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ81%- מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. בסיס מנויי טלוויזיה הסתכם ב210- אלף, ירידה של 3 אלף מנויים בהשוואה לרבעון  קודם, לאור מיקוד החברה בחבילות ערך. 
• בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.655 מיליון, ירידה של כ-9 אלף מנויים  בהשוואה לרבעון קודם, לאור החלטה אסטרטגית להתמקד בחבילות ערך (בסוף שנת  2022 ביצעה החברה שינוי במדיניות ספירת המנויים, אשר הוביל לגריעתם של 283 אלף  מנויי סלולר מהמצבת הכוללת, זאת לצד ירידה נטו של 59 אלף מנויי משרד החינוך, אשר  מלכתחילה הצטרפו לתקופה מוגבלת).
מלחמת חרבות ברזל: מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, קבוצת פרטנר, כחברה חיונית בעתות חירום, פועלת  להמשיך ולהבטיח רציפות של שירותי תקשורת ללקוחותיה, על רקע גידול בביקושים ובעומסים  ולצד פעילות בשטח של צוותי הטכנאים של החברה. 
פרטנר הודיעה על מגוון הטבות ללקוחותיה מאז פרוץ המלחמה ועל פעילות קהילתית  והתנדבותית רחבה. החברה אימצה את קיבוץ 'כרם שלום' במטרה לסייע בשיקומו ולתמוך  בקהילה והתושבים ותעמיד את משאביה ויכולותיה הניהוליות והאופרטיביות עבור צרכי  הקיבוץ. 
פרטנר מגיעה מדי יום לשטחי כינוס של כוחות הביטחון וחיילי צה"ל עם 4 ניידות תיקונים  והטענות למכשירי סלולר. החברה תרמה למעלה מ16- אלף פרטי ציוד לכוחות הביטחון  ותושבי העוטף, בין היתר מטענים ניידים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים,  אזניות, סימים ועוד.  
עובדי החברה מתנדבים בחקלאות ברחבי הארץ, מבקרים בבתי חולים ומחלקים ערכות  למשפחות שכולות. החברה מחלקת במרכזי השירות שלה ברחבי הארץ סרטים צהובים  להזדהות עם החטופים ושילבה בשירות פרטנר TV מעברונים בשיתוף מטה משפחות  הנעדרים והחטופים. 
החברה עצרה חיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה לכלל לקוחותיה תושבי הדרום והצפון  המתגוררים בישובים שפונו. החברה שידרגה את כלל לקוחות הסלולר שלה לטכנולוגיית דור 5 לתקשורת רציפה ומהירה יותר ומאפשרת המשכיות גלישה בסלולר במידה והחבילה  הסתיימה.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הרבעון השלישי המבטאות את הצעדים שלנו ומשקפות איתנות  פיננסית. בעת הזו, מדינת ישראל היא בראש סדר העדיפויות שלנו. החברה ועובדיה עסוקים  בלתרום את חלקנו במלחמה, בלשרת את לקוחותינו ולדאוג ולסייע לתושבי ישראל וכוחות  הביטחון, שצריכים אותנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה פח
    משה 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה פח שירות נוראי. ומחיר הכי יקר
    סגור