תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים נגד השרה גלית דיסטל: "דיקטטורה נוסח רוסיה"

מחאה חריפה נגד כוונת שרת ההסברה לשלוט בלשכת העיתונות הממשלתית, במטרה לשלול תעודות עיתונאי מכתבים זרים: "מדובר בפגיעה אנושה בחופש העיתונות, ובנזק בלתי הפיך לתדמיתה של ישראל בעולם"
מערכת ice |  2
גלית דיסטל, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות פרסם הערב (רביעי) הודעת גינוי לתוכניתה של שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, לקבל את השליטה על לשכת העיתונות הממשלתית
״אנחנו דוחים בשאט נפש את הרעיון להעביר את השליטה בלע"מ לשרת ההסברה", נכתב בהודעה, "על מנת להגביל ולהקשות על עבודתם של העיתונאים הזרים בישראל, כפי שדיווח העיתונאי מיכאל שמש. על פי הדיווח, שרת ההסברה פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שהאחריות על לשכת העיתונות הממשלתית תימסר לה כדי שתוכל לשלוט בזהות מקבלי אישורי לע״מ מהתקשורת הזרה, בהתחשב בתוכן דיווחיהם.

״אם מחשבה כזו אכן באה בחשבון בעיני נציג כלשהו בממשלה, מדובר בפגיעה אנושה בחופש העיתונות, בזכות הציבור לדעת, בנזק בלתי הפיך לתדמיתה של ישראל בעולם והפיכתה לדיקטטורה נוסח רוסיה", מדגישים בארגון העיתונאים.
עוד נכתב בהודעה: ״אי אפשר להתעלם מכך שהדיווח מגיע בזמן ששר התקשורת קרעי מקדם רפורמה בחוק השידורים שכל תכליתה היא לפגוע בעצמאותם של כלי התקשורת והעיתונאים - ישראלים וזרים כאחד - ונדמה שהממשלה הנוכחית פועלת במגוון דרכים להחלשת חופש העיתונות.
״אנו עומדים לצד עמיתינו בעיתונות הזרה בישראל וניאבק על חופש העיתונות, שלהם ושלנו. מדינה דמוקרטית לא יכולה למנוע מעיתונאים זרים לבצע את עבודתם בגלל היותם ביקורתיים כלפי מדיניות הממשלה״.
כזכור, על פי הדיווח בכאן רשת ב', שרת ההסברה ביקשה מרה"מ נתניהו שיעביר אליה את האחריות על לשכת העיתונות הממשלתית, הנמצאת כיום באחריות של משרד ראש הממשלה. לפי החשד, בכוונתה של השרה לשלול את תעודות העיתונאי מכתבים זרים שלטענתה מכפישים את ישראל בעולם. שלילת תעודת העיתונאי נחשב למעשה חריג ועשוי לפגוע בהסברה הישראלית בעולם והוא נעשה רק במצבים חריגים ביותר. ראש הממשלה בשלב זה מסרב בתוקף למהלך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי חבר בדיחה הזו...???.
    חיומי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד כנופייה פוליטית,מבית היוצר של האין ימין. מי לעולם ייזכה בפרס סוקולוב,ומי תמיד יהיו לבריי הוועדה,שתפקידם עובר בירושה בין שונאיי ישראל לדורותיהם.??
    סגור
  • 1.
    חופש העיתונות זה לא חופש להסית לסכסך וללבות שנאה
    להגביל את העיתונות 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה מידע שגובל בבגידה במדינה אם היה איזון והעיתונאים היו אובייקטים לא היינו מגיעים למצב הזה
    סגור