תקשורת ומדיה

"יום האונס"? זו השמועה המסוכנת וההרסנית שרצה בטיקטוק

עוד שנה, עוד פייק ניוז: הטיקטוק מתמלא שוב בשמועות על "יום האונס" הפיקטיבי והמסוכן. זו ההמלצה של המומחה לשיח נכון עם הילדים סביב הידיעה ההרסנית הזו
מערכת ice |  1
תקיפה מינית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שמועה הרסנית מסתובבת בימים האחרונים בטיקטוק ומסעירה את הרשת. על פי פוסטים רבים, יום שני הקרוב, ה-24 באפריל, הוא "יום האונס" בו מותר לתקוף מינית, לתעד את המעשים ברשת. מיותר לציין, שכמובן אין בפועל אף יום כזה ושמעשים אלו אסורים בתכלית האיסור.
למרות זאת, הורים מודאגים רבים כבר רואים את ההשפעה של הפרסומים הללו על הילדים שלהם. אחת האימהות פרסמה ברשת כי בנותיה שמעו על הידיעה הזו בטיקטוק ומאז מפחדות לצאת מהבית. הורים נוספים כועסים, בצדק, על כך שגם אם מדובר בפייק ניוז, הילדים הצעירים מפיצים את התכנים הללו הלאה, ואלו ממשיכים לצבור תאוצה מסוכנת ביותר בקרב הנוער המקומי.
כעת מתברר, לפי מאקו, כי זו ממש לא השנה הראשונה בה מפורסמות ידיעות כוזבות שכאלה. מייסד מכון "מתבגרים", רן בראון, שוחח עם מאקו ומסר כי כי הוא נחשף להודעות הללו גם בשנה שעברה והמקור הוא כנראה מארה"ב והחל בשנת 2021. למרות זאת, הוא ממליץ לא להיכנס לפאניקה ולנסות לדבר עם הילדים על התכנים הללו, להבין בעדינות אם הם ראו תכנים קשורים ברשתות ולייצר סביב זה שיח חינוכי ובונה.
המלצתו היא לנסות להזכיר את הידיעה כבדרך אגב וכך לאט לאט להבין אם האם הילדים נחשפו למידע והאם הם מאמינים שישנה סבירות שמישהו במעגל הקרוב שלהם ייקח אותה ברצינות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אונס
    יושר וצדק 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה הפרצוף של שופטים במדינה המקוללת ואת זה רוצים לתקן אבל לשמאל זה בסדר שמשחררים אנסים מה שזה אומר לציבור תמשיכו לאנוס לרצוח לגנוב אנחנו נשחרר
    סגור