תקשורת ומדיה

יאיר לפיד: "הבדיחה של בן גביר היא על חשבוננו, לא ייגמר טוב"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מאמין שממשלת נתניהו תשרוד שנה וחצי, כי רה"מ חלש. "בנימין נתניהו וחבורתו הם אנשים מסוכנים", הוא אומר, "אני לא מוכן לרמות ולשקר כמוהם"
מערכת ice |  7
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מאמין שהממשלה החדשה תיפול בתוך שנה וחצי, ושהוא יחזור לשלטון בכוחות מחודשים וביתר שאת. "מי שיפיל אותם זה הם, אחד את השני, הדבר הכי בולט זו החולשה המוחלטת של נתניהו", אמר לפיד.
בראיון מקיף לבן כספית במעריב, אמר לפיד כי הבוחרים פתרו את הפחד שלהם מהערבים על ידי הצבעה לבן גביר, "מישהו שהניסיון היחיד שלו במשטרה זה שהוא היה עצור הרבה פעמים. זה לא סביר. אני יושב בקבינטים או בוועדת חוץ וביטחון כבר עשר שנים, והוא זה שצריך להרגיע את הציבור הישראלי".

"זה לא יכול להיגמר טוב", אמר לפיד בתגובה למינויו של בן גביר לשר לביטחון לאומי, "מדובר באזורים הכי נפיצים בעולם, בערך, ועכשיו משחקים באיזה משחק פוליטי עם השחקנים הכי קיצוניים בחברה הישראלית. מה שעוד יותר מדאיג זה שנתניהו יודע את זה, הוא יודע שזה מסוכן. אין לו את הכוח. הוא חלש מדי מול שותפיו, אז אין לו את הכוח למנוע את זה".
לפיד דוחה את הטענות כי לא הגיב מספיק להתקפות מצד הימין ואומר "אני לא מוכן לשקר כמוהם. משונה בעיניי שאנשים אומרים - בנימין נתניהו וחבורתו הם אנשים מסוכנים, למה אתם לא כמוהם. אנחנו לא כמוהם כי הם אנשים מסוכנים. אני לא אשקר, אני לא ארמה".
לגבי הטענות על העברת 53 מיליארד שקל למנסור עבאס, אמר לפיד: "כן, ה־53 מיליארד האלה היו שקר גס. היום פורסם שנתניהו מעביר להם את ה־30 מיליארד שקל שאנחנו תכננו להעביר להם. בשנה האחרונה הועברו בערך 5 וחצי מיליארד שקלים, זה הכל. יש פה קבוצה שמוכנה לחזור שוב ושוב על שקרים, כי שקרים עובדים רק אם חוזרים עליהם שוב ושוב ושוב. בפעם הראשונה זה אבסורד, בפעם החמישים קצת פחות, בפעם החמשת אלפים המוח האנושי שומע משהו מוכר, מזהה אותו עם המילה אמת".
לדברי לפיד הוא מודאג מתהליך של התרחקות הישראלים מהיהדות, והתרחקות היהודים מהישראליות: "אלה שקוראים לעצמם היהודים, או הממשלה הלאומית, מתרחקים מגיוס לצה"ל, מתרחקים מהרעיון של שוויון בנטל הכלכלי, מתרחקים מכל סממן של ממלכתיות מדינתית, ויש תהליך שהוא בעיניי לא פחות מורכב ובעייתי, שבו הישראלים מתחילים להתרחק מהיהדות, כי מבחינתם מייצגיה הם אורית סטרוק, בן גביר וסמוטריץ', אז הם לא רוצים יחסים איתה".
לגבי הרפורמה במערכת המשפט של השר לוין אמר לפיד: "מערכת המשפט לא נחרבת כל כך מהר. אנחנו נקיים דיאלוג גם עם אנשים מתוך הקואליציה בניסיון להסביר להם ולדבר איתם על זה שמה שקורה פה הוא לא תקין באופן עמוק. אנחנו צריכים להילחם על מערכת המשפט, ואנחנו ניאבק על זה, ואנחנו נפגין על זה, ואני מאמין שהמערכת המשפטית תעמוד על שלה. לא כל כך מהר הורסים דמוקרטיות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לפיד תישאר בפריז אוליי תהיה שם ראש ממשלה (ל"ת)
    מימי 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אה לפיד תסלח לי אף אחד לא בחר אותך
    רוחמה 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה הוא שמסית את הציבור אולי תרגע
    סגור
  • 3.
    בושה
    אשר 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד הוא בושה לעם הישראלי היהודי ושרא אזרחי ישראל הנאמנים. כשכל העולם ראה מי התיימר לשמש מנהיג לעם שלנו בשנה וחצי האחרונות,ראינו את מנהיגי העולם צוחקים על בנט ולפיד המגוחכים בהתנהגותם הילדותית. והוא מעז לקרוא לגדול המנהיגים מאז הקמת המדינה ועד היום איש חלש. יאיר לפיד אתה איש טיפש וחדל אישים,קנה רצוץ יותר חזק ממך ופחות חלול!!!
    סגור
  • 2.
    מר חלופי המסית מס׳ 1 של ישראל
    אור 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תתבייש ולךךךך כבר לא נקח ממך דוגמה לשנאת ישראל ולהפרדה שאתה יוצר !
    סגור
  • ממשלת ביבי
    תאופיק 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבל הבלים לפיד צודק מאוד
    סגור
  • 1.
    השקרן הכי גדול במזרח התיכון בעוד מופע כזבים והפחדות
    ניר 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפיד הציבור הקיא אותך ואת האנטישמים שלך. אנשים מתרחקים מהיהדות? בגלל שהם מתייוונים כמוך, אצלנו במחנה אף אחד לא מתרחק מהיהדות, להיפך. נתקן את מערכת המשפט ונציל את הדמוקרטיה מאנשים בזויים כמוך שהלך לכתוב בעיתון בקומבינה וקורא לזה שירות צבאי. איתמר בן גביר תרם ותורם פי כמה ממך לביטחון המדינה. אפס
    סגור
  • לפיד
    חליל 01/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד דובר אמת ורק אמת
    סגור