בארץ

"יש עתיד ויאיר לפיד מתכננים שלל הפתעות עבור הקואליציה והממשלה המסוכנת"

ממשלת נתניהו השישית היא שחר של יום חדש עבור תומכי המחנה הלאומי בעוד המחנה הנפסד לא משלים עם מהלכי הממשלה הצפויים לרבות הרפורמות בסוגיות נפיצות ורגישות. ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד בטן מלאה על הממשלה החדשה ובראיון ל-ice הוא משחרר את חרצובות לשונו
דוד זולדן |  4
ולדימיר בליאק (צילום חי ברון)
עם כניסתה של ממשלת נתניהו השישית, מתריע ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד בראיון ל-ice כי: "פסקת ההתגברות היא הרס מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית" ואומר דברים שצריכים להדאיג את נתניהו: "לא חושב שכל אנשי האופוזיציה יתנו יד לשינוי משטרי, לערעור הביטחון האישי והלאומי ולפגיעה בזכויות אדם ואזרח. עוד יהיו חברי כנסת שיתפכחו"
האם נתניהו צריך לדאוג מח״כ דודי אמסלם, ביטן ודנון בסיעת הליכוד? אולי זה רמז לבאות שההתפוררות תגיע מבפנים?
"נתניהו צריך לדאוג מהשותפות הקואליציוניות שלו. אלה הרוצות להפלות שירות רפואי בשליחות האמונה, להתמודד עם האינפלציה על ידי אמונה בתורה, לעשות טיפולי המרה להומואים ולבטל את מצעדי הגאווה. זו לא מפלגה לאומית ליברלית. אבל הדבר היחיד שראש הממשלה נתניהו באמת דואג ממנו זה המשפט שמתנהל נגדו בשלושה סעיפי אישום. הוא הקים את הממשלה המסוכנת והמעוותת הזו, למרות שהוא יודע שדעותיה אינן מייצגות את רוב הציבור. האם אבי מעוז ממפלגת ׳נעם׳ ראוי להיות אחראי על כל תוכניות החינוך, על אף שהוא מייצג את השוליים שבשוליים? הכל כשר כדי שלא יצטרך לעמוד כבל עם ועדה ולחתום על הסכם טיעון או לשמוע את גזר הדין". 
סער דורש רוב של 65 בתנאי לתמיכה בפסקת ההתגברות ובעצם תומך רק שבהסתייגות מסוימת. האם סער בעצם קורץ לימין? 
"גדעון סער זיהה את המהלכים המסוכנים בליכוד ולכן החליט לעזוב ולהקים את ׳תקווה חדשה׳, כמו רבים אחרים. כפי שלמדנו מניסיון עבר – מי שנכווה מנתניהו או מהליכוד ועוזב – לא חוזר אחורה. אבל אנחנו לא מתעסקים במפלגות האופוזיציה, שהן כולן כאחד מבינות את גודל הסכנה. פסקת ההתגברות אינו רעיון פסול, אך בנסיבות הקיימות כאשר יש לנו ראש המואשם בפלילים המנסה להמלט הדין - פסקת ההתגברות היא הרס מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית, נקודה".
 האם ואיך אתה מתכנן להפיל את הממשלה? 
"הממשלה תיפול, השאלה מתי. מפלגת ׳יש עתיד׳ ובראשה יאיר לפיד מתכננים שלל הפתעות עבור הקואליציה והממשלה המסוכנת שקמה כאן רק בימים האחרונים. רוב העם מאחורינו, הציבור מתנגד באופן נחרץ לשינוי החוק של אריה דרעי, כדי להכשיר אדם מורשע בפלילים להיות שר בממשלה המופרכת הזו ומתנגד לחוקים המפלים כנגד אוכלוסיות שלמות, נשים, להט״בים, עולים. אנחנו נהיה יום ולילה בכנסת כדי להיאבק נגד החוקים המסוכנים שעתידים לעבור כאן. זה לא הולך להיות מאבק פשוט אבל אנחנו מוכנים, והמצביעים והמצביעות שלנו מאמינים בו. אבל יתרה מזאת, אני בטוח שהממשלה הזאת תתפרק מבפנים. אני לא חושב שכל אנשי האופוזיציה יתנו יד לשינוי משטרי, לערעור הבטחון האישי והלאומי ולפגיעה בזכויות אדם ואזרח. עוד יהיו חברי כנסת שיתפכחו". 
האם התקשורת מציגה אותך באופן הוגן ומשקפת את פועלך ודמותך כפי שאתה או להיפך?
"אני חושב שהציבור הרחב הכיר אותי בפעם הראשונה דרך הסיפור האישי שלי והמסע שעברתי בעקבות הגמגום מגיל צעיר. אני גאה בזה ומקווה שזה נותן תקווה וביטחון עבור כל אותם צעירים וצעירות שמתמודדים עם קשיים בדיבור. למרות האתגר, אני נוהג להתראיין לא מעט ובמגוון נושאים. בנוסף, קיבלתי ביטוי תקשורתי בפעילות הענפה שלי בכנסת כמרכז הקואליציה, בוועדות ובשדולות העסקים והתעשייה. התקשורת היא כלי מאוד חשוב כדי לתווך לבוחרים ולבוחרות שלנו את העשייה בכנסת".
מה הנושאים בהם תתמקד באופוזיציה?
"יש לנו הרבה על הפרק. אנחנו מצפים למערכה קשה בה נאבק על הערכים והעקרונות שלנו ועל סוגות מהותיות רבות שמאיימות לפגוע בחיינו. מאז כניסתי לכנסת לפני כשנתיים, הייתי מרכז הקואליציה וחבר בוועדת הכספים, עסקתי בעיקר בקידום הימין הכלכלי הליברלי, הקלה על הרגולציה לעצמאים לצד קידום הקשר עם יהדות התפוצות וסיוע לעולים. עכשיו יותר מתמיד, הנושאים בהם עסקתי נעשים לרלוונטיים. בימים האחרונים עברתי על כל ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד למפלגות החרדיות, ונדהמתי מבזבוז הכסף האדיר -סגירת המסחר בשבת, השקעת מיליארדי שקלים להטבות בדיור, במוסדות חינוך חרדיים ובתחבורה לציבור החרדי, חלוקת תלושי מזון, תקציבים לאברכים, מענקים ללומדים בישיבות ושורה של צעדים שיעמיקו את העוני ויעודדו אבטלה. כל אלה יביאו אותנו למדרון חלקלק.  אני אהיה שם בכל מליאה, בכל ועדה כדי למנוע את הצעדים שמסכנים את הכלכלה הישראלית ועלולים להביא לנזקים חסרי תקדים. בנוסף, הצעדים המסתמנים עם שינוי חוק השבות וביטול סעיף הנכד עלולים לסכן את הקשר עם יהדות התפוצות ואת אתוס העלייה של מדינת ישראל, אני אהיה שם ו׳יש עתיד׳ תהיה שם כדי להיאבק בזה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כנופיית אין עתיד (ל"ת)
    אמנון 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תצליחו !!! הלוואי שיהיה טוב במדינת ישראל. הלוואי.
    שנה מבורכת 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה באמת מפחיד לראות שאולי אנחנו חוזרים לאחור, לעבר... עצוב לי לראות שמאיש כה עצום וחכם כנתניהו זה מה שקורה. זה באמת עצוב כל כך לכתוב אבל האמונה בנתניהו ירדה. וזה באמת עצוב לכתוב. בהצלחה לכל האזרחי/יות של מדינת ישראל מי יתן שיהיה טוב. ובהצלחה לכל הרוצים שיהיה טוב.
    סגור
  • 2.
    רוב העם לא עם אין עתיד
    יקי 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפילו שם המפלגה שלכם לא עושה את זה רוב העם היהודי לא איתכם היו בחירות העם החליט זוזו הצידה אינכם ראויים כשתבחרו יור באופן דמוקרטי נדבר .
    סגור
  • 1.
    תגובות 0 כיאה להזיה.. :) (ל"ת)
    אוביק 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור