תקשורת ומדיה

מיה דגן חושפת בכאב: "גיהנום של אלימות, הרגשתי לבד"

מיה דגן הביעה חרדה עמוקה על מותה הטרגי של מורן, נערה בת 14, ששמה קץ לחייה אחרי שסבלה מבריונות קשה מצב תלמידים בבית הספר בו היא למדה, וחשפה כי גם היא סבלה מכך בילדותה
מערכת ice |  1
מיה דגן (צילום אינסטגרם)
השחקנית מיה דגן העלתה אתמול (שלישי) פוסט לחשבון האינסטגרם שלה בו היא הביעה חרדה עמוקה על מותה הטרגי של מורן, נערה בת 14, ששמה קץ לחייה אחרי שסבלה מבריונות קשה מצב תלמידים בבית הספר בו היא למדה.
דגן כתבה בפוסט שהעלתה: "שבוע ראשון לחזרה ללימודים. חזרה לשגרה. שאצל חלקינו היא שגרה מבורכת של לימודים של חברים..כיף...שגרה של מלא חוויות טובות. אבל אצל רבים מהילדים, זו חזרה לשגרה של גיהינום! של אלימות פיזית ורגשית. של בריונות על חלשים. על שונים. נכון, לפעמים זה נגמר "כאילו" בטוב. כשהילד מספר, ומטפלים בבעיה. "כאילו", כי הצלקת שנשארת לו אחרי, היא לכל החיים. ולפעמים ,לצערי הרב מאוד, זה נגמר ככה".
דגן המשיכה: "כשהילד, או במקרה הזה ילדה, פשוט לא יכולה לשאת יותר את הכאב והבושה שהיא חוותה. אז אני רוצה לפנות לילדים שמרגישים שונים או דחויים ואני רוצה להגיד לכם שאני הייתי בדיוק כמוכם. שגם אני חוויתי ביריונות ואלימות מילולית. וחרם קשה. הרגשתי לבד. ובצד. ודחויה. אבל עם השנים אני הבנתי, שהשוני שלי הוא מה שמייחד אותי. שלהיות שונה זה יתרון מאוד גדול. היה לי קשה אבל נעמדתי על 2 הרגליים האחוריות שלי, מול כל אלה שבאו לומר לי כמה אני לא בסדר. שהתעלמו ממני. והצלחתי להתחזק מזה".
"ואני אומרת לכם שגם אתם יכולים! תדברו עם ההורים. עם חברים. תכתבו לי הודעה. אני אענה לכם. מבטיחה. ותזכרו שזה עובר. ככה לא נראים החיים האמיתיים. אני כל הילדות רציתי להיות חלק מהקבוצה המקובלת. לקבל אישור מהם על מי שאני. זה היה כל עולמי. ותמיד נשארתי בצד. זאת שצוחקים עליה..שמתעלמים ממנה. אני אפילו לא זוכרת היום את שמם או איך הם נראו. אבל אני כן זוכרת את התחושה ואת ההחלטה שלי שאני לא אתן לדבר הזה להיות".
 
דגן הוסיפה וסיכמה: "ושאשתמש בכוח שלי לתת לכם כוח. ותקווה. והרגשה שאתם לא לבד! אף פעם! יש תמיד משהו מאחוריכם! לילדים שבצד הפוגע והאלים אין לי מה לומר. חוץ מזה שזה הם שצריכים לחיות עם עצמם. ושזה על המצפון שלהם העובדה שגרמו לילד חסר אונים שלא עשה רע לאף אחד, סבל וכאב קשה. עד כדי כך קשה שאותו ילד מחליט לקחת את חייו ולא לסבול יותר. ולילדים שעומדים מהצד או נגררים לתוך הסיטואציה אני מבקשת ממכם. בבקשה תעצרו. תחשבו טוב טוב לפני שאתם לוקחים חלק במשהו שאין ממנו דרך חזרה. אל תשאירו ילד או ילדה לבד רק בגלל שהם שונים או אחרים ממכם. כי מחר זה יכול להיות אתם. והכוח לשנות הוא אצלכם. תנחומי להורים של הילדה המקסימה הזאת. הלוואי והתופעה המזעזעת הזאת תעלם לנצח".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיה דגן זה הכל פוזה.שופוני. (ל"ת)
    ארמו 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור