תקשורת ומדיה

שי באב"ד תוקף: "פקיד שהולך לאילנה דיין מאבד זכויות"

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, מעלה מחדש את המתקפה נגד שאול מרידור: "מחובתו של הפקיד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדווח על כל האירוע ושתיפתח חקירה בנושא וכאן נגמרת חובתו. ברגע שהפקיד לא הולך ליועץ המשפטי אלא לאילנה דיין הוא איבד את הזכות שלו"
מערכת ice | 
שי באבד (צילום צילום מסך)
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, התארח היום (רביעי) בכנס המיסים והכלכלה השנתי של פירמת רואי החשבון והייעוץ העסקי BDO, בהשתתפות מאות בכירים מהמגזר העסקי. במסגרת הכנס ניתחו הדוברים את שינויי המס העכשוויים ממיסוי חברות ועד למיסוי האופציות, ואתגרי משבר האקלים ושוק ההון.
"הפקידים במשרד האוצר התבלבלו. הם רצו לעשות את הדבר הנכון, אבל בחרו בדרך לא נכונה לעשות זאת," אמר באב"ד בדבריו. "מחובתו של הפקיד לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולדווח על כל האירוע ושתיפתח חקירה בנושא וכאן נגמרת חובתו. ברגע שהפקיד לא הולך ליועץ המשפטי אלא לאילנה דיין הוא איבד את הזכות שלו. באותו רגע שהוא מתחיל לשחק במגרש הפוליטי הוא לא מבין את תפקידו. צריך לייצר מערכת יחסים טובה של אמון עם ראש הממשלה והשרים וזה לא רלוונטי אם אתה מסכים איתם או לא. ברגע שיש מערכת אמון היכולת להשפיע על ההחלטות היא הרבה יותר טובה וזה נכון גם לפוליטיקאים שדורסים לעיתים את הדרג המקצועי".
"הגורם המרכזי ליוקר המחיה ועלית מחירי הדירות הוא העדר מדיניות ממשלתית מסודרת ורפורמות בשלוש השנים האחרונות", הוסיף. "מהרגע שהממשלה התפרקה ונקלענו למערכות בחירות מחירי הדירות התחילו להשתולל. הבעיה המרכזית בשוק הדיור היא ההיצע ולכן צריך הרבה יותר התחלות בניה ולשווק יחידות דיור. עלויות היצור במדינה של מים ועבודה, אבל לא יתכן שבגלל עשרות אלפי חקלאים 8 מיליון אזרחים יסבלו מיוקר מחיה. אפשר לסבסד את החקלאים בדרך אחרת כדי להמשיך לייצר תוצרת מקומית, אבל לא על ידי רמת מחירים גבוהה".

"שיטת הממשל הנוכחית שלנו היא גרועה כי היא מביאה לכך שמפלגות מקבלות הרבה יותר כוח מהייצוג שלהן. זה קרה עם משה כחלון ועם החרדים וקורה בכל ממשלה בלי ענין של ימין ושמאל. המס החדש על כלים חד פעמיים לא יוסיף שקל למדינה. האזרחים יקטינו את הצריכה ותהיה לכך ללא ספק השפעה חיובית על איכות הסביבה, אבל השפעה קשה בעיקר על השכבות החלשות וצריך לראות איך פותרים את זה. אי אפשר להטיל אגרת גודש על המכוניות כשאין עדין אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית אמיתית ואמינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה