תקשורת ומדיה

צבי יחזקאלי פותח בקריירה חדשה: זה מה שיעשה לראשונה בגיל 53

צבי יחזקאלי, העיתונאי הוותיק שהצטרף לאחרונה לצוות הפרשנים של i24NEWS, משנה כיוון ומוציא לראשונה בקריירה שלו, אחרי 30 שנה, ספר ביכורים ראשון בשם: 'אמרתי לכם. זה ג'יהאד'. בנוסף, מוציא יחזקאלי גם סדרת ספרי ילדים בשם "השקט שלפני המבול"
מערכת ice | 
צבי יחזקאלי (צילום יורי סקוירסקי)
במשך 30 שנה מסקר צבי יחזקאלי את המזרח התיכון ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני בכובעו כעיתונאי ובסדרות הדוקומנטריות שיצר על האסלאם באירופה. בספר הביכורים שלו: 'אמרתי לכם. זה ג׳יהאד' - משרטט יחזקאלי, מי שנכח כעיתונאי וכמסתערב כמעט בכל אירוע חשוב בתקופה זו ואף התריע רבות על ההתנגשות הקרבה ובאה, אמירה שמתבהרת לכדי תמונה חדה וכואבת: זה ג'יהאד. אמרתי לכם. זו מלחמת דת.
בספרו החדש של יחזקאלי, הוא לוקח אותנו למסע מחוץ לתודעת המערב - אל תרבות השבט והאסלאם. שלא כמו בהתפלגות המוכרת לנו בין ימין לשמאל באולפני המלחמה שבטלוויזיה, מדובר בהבנת המרחב הערבי כפי שהוא מבין את עצמו ולא כפי שהעולם המערבי מבין אותו. 
בספר פורש יחזקאלי את השיחות שהיו לו עם יאסר ערפאת - ראש הרשות הפלסטינית, עם המחבל זכריה זביידי בג׳נין, עם ראש הפת״ח - מרוואן ברגותי איתו נפגש בכלא ובעשרות מפגשים וחוויות שמסתכמות בתמונה רחבה ועמוקה שלא נכתבה עד כה ומסבירה כיצד הגענו למלחמת ה-7  באוקטובר. כלי הנשק שהכנסנו לעזה טבחו בנו. בחסות השקט שאליו שאפנו-קיבלנו מלחמה. הפחד מניצחון ומהפעלת כוח גרמו להפסד בכל מלחמותינו מאז יום כיפור 73'.
"אמרתי לכם. זה ג'יהאד". ספרו החדש של צבי יחזקאלי
כיצד ייתכן שישראל הרואה את עצמה כמעצמה מערבית, הופתעה ב-7 באוקטובר? מדוע צה"ל אינו מסוגל למגר קילומטר רבוע של טרור במחנה הפליטים ג'נין, זה שני עשורים? כיצד לא הפנמנו את הכלל הראשון בכל קרב והוא הצורך להבין מה האויב ‒ סינוואר, ערפאת או נסראללה ‒ מפעיל נגדנו?.

׳השקט שלפני המבול׳:  'השקט שלפני המבול' - הוא הספר הראשון מתוך סדרת ספרי הילדים החדשה אותה מוציא יחזקאלי לראשונה בחייו, אודות מאורעות מלחמת שמחת תורה ב-7 באוקטובר 2023,  שכתב צבי יחזקאלי יחד עם אורי אדלר ושאייר אורי לרמן.
זהו ספר קומיקס בלשי המיועד לילדים אך גם לאלה שהם קצת יותר גדולים, המספר כיצד ברצועת הטרור עזה במנהרות מתחת לפני האדמה, מתכוננים מחבלי החמאס למתקפת טרור נוראית על ישראל. צבי, ביחד עם כמה חברים חושדים שזה מה שעומד להתרחש ומגלים תגליות ששירותי הביטחון בישראל לא ידעו עליהן.
"השקט שלפני המבול", ספרו החדש של צבי יחזקאלי.
צבי יחזקאלי  הוא עיתונאי, יליד תש"ל 1970, אשר גדל בירושלים ושירת כלוחם בצה"ל ובשירות הביטחון הכללי. צבי החל את  דרכו העיתונאית בגלי צה"ל לאחר מכן שימש כראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 13. נוסף על הסיקור היומיומי החדשותי, חשף בסדרות הדוקומנטריות שצילם את האסלאם הרדיקלי באירופה.
כיום משמש כפרשן בכיר ומגיש התוכנית 'הערביסטים', בערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS. יחזקאלי מוסמך האוניברסיטה העברית בלימודי המזרח התיכון ובוגר בית הספר לתקשורת 'כותרת' של אוניברסיטת תל אביב. 'אמרתי לכם. זה ג'יהאד', זהו ספרו הראשון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה