טלוויזיה

צבי יחזקאלי נפרד מחדשות 13: "אני לא קולט"

הפרשן והעיתונאי הותיק שהודיע על עזיבתו לפני כשבועיים, נפרד הערב מחבריו למסך אחרי 22 שנים בחדשות 10-13. "זה מאוד מרגש. אני חושב שבסופו של דבר, מה שמשותף לכולם פה זה עבודה"
שירה יום טוב | 
צבי יחזקאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בחדשות 13 נפרדו היום (רביעי) מצבי יחזקאלי, פרשן החדשות לענייני ערבים אחרי 22 שנים בהן סיקר ועמד מאחורי לא מעט פרויקטים תיעודיים משמעותיים בנושא ערבים ואיסלם. במהלך שידור תוכניתו של אלמוג בוקר "אלמוג בשש", הוקרן סרטון סיכום שהוכן מטעם חברת החדשות לפרידה מהפרשן הותיק שמתחיל את תפקידו כמגיש ופרשן ב-i24News בעברית.
עם סיום הסרטון הקצר הגיב יחזקאלי ואמר בהתרגשות "לא יודע לא ציפיתי לזה. אני לא קולט כמה שידורים היו. אתם תקלטו את זה כשתגיעו לעשרים... זה בסוף קורה. זה מאוד מרגש. אני חושב שבסופו של דבר, מה שמשותף לכולם פה זה עבודה. כמו שאתה עושה בדרום, כמו שחזי עושה בשטחים, כמו שאני עשיתי כשנראתי קצת אחרת ועם ערפאת. וגם יש פרספקטיבה, לוקח עשרים שנה לקלוט מה היה, מה אמרו לך, מה קרה מה ישנו. הבאתי את המטען הזה בשמחה כל ערב וכמו שאתם יודעים אני חותך לדרך אחרת.
"השתנו המון דברים וגם לא השתנו הרבה דברים. הצטרפתי לערוץ מיד אחרי חומת מגן. וסיקרנו את הכניסה של הטנקים לשטחי הרשות, הפלת ערפאת, כמה שקרים שמעתי ממנו. ערפאת היה נותן רק לנו ראיונות, אני הייתי בן בית שם כמה שזה נשמע ואני חושב שבדברים האלה הקונספציה לא השתנתה. שאם ניתן ונדחיק, ניתן כסף למן שהוא למשתפ כזה או אחר יהיה לנו שקט. מה כן השתנה, כמו שאני השתנתי. אנשים כבר מבינים שיש פה סיפור ארוך טווח ויש פה מלחמה, וחלום השלום שמכרו לנו זה לא לשכונה פה".
יחזקאלי נשאל על הדברים המשמעותיים לאורך הדרך וציין את הפרויקטים התיעודיים המיוחדים שלו "אללה איסלם, זהות בדויה" והוסיף,  "כל העיתונאים שסיקרו במאלמו התקשרו אלי כי לפי 14 שנה עשיתי שם את הסדרה. אנחנו צריכים לסמן לכולם דברים שאחר כך לא יהיו השביעי לאוקטובר. לפני שביעי לאוקטובר צרחנו פה עד כמה שאני יכול וזה בכל זאת קרה. יש המון תסכול אבל האירוע זה האיסלם באירופה, האיסלם הרדיקלי, וזה לא משנה אירופה או פה אנחנו עדיין צריכים לפתוח עיניים במערב".