בארץ

חילוץ בצל המלחמה: הננדו מקיבוץ בארי נחת בראשון לציון

קיבוץ בארי לא ישוב להיות כפי שהיה לאחר בוקר הזוועות של ה-7 באוקטובר. הרס רב וקהילה שבורה נותרו מהמקום שפעם היה כל כך יפה ומלא חיים. לאחר שפונו תושבי היישוב שניצלו מהטבח, נותרו מספר רב של בעליי חיים בקיבות אשר זקוקים לטיפול והעברה למקום בטוח ושקט יותר, כאשר חילוצם נעשה בצל הירי והמלחמה
מערכת ice |  1
העברת הננדו מקיבוץ בארי (צילום רט"ג)
מאז אותו בוקר של ב-7 לאוקטובר, יישובי עוטף עזה הפכו להיות שדה קרב של ממש, וכך גם הם נראים אחרי ההרס הרב שהותירו מחבלי חמאס ותושבי עזה שפרצו, בזזו ושרפו מכל הבא ליד. לאחר שהושגה השליטה ביישובים על ידי כוחות הביטחון החלו הכוחות בפינוי התושבים שנותרו בחיים.
 
אחד המקומות שספג את הפגיעה הקשה ביותר, הן בחיי אדם והן ברכוש, הוא קיבוץ בארי. לאחר שפונו התושבים נותרו במקום בעלי חיים רבים הזקוקים לפינוי. מלבד תוכונים, ציפורי אהבה אווזים, תרנגולות ותרנגולי הודו, נדרש גם פינוי של הננדו. ברשות הטבע והגנים מסבירים כי הננדואים הם עופות גדולים דמויי יענים, ללא יכולת תעופה מאמריקה הדרומית. הם קרובים מעט לאמו ולקזואר וכן לעופות הטינמו.
לעומת מרבית העופות הקדומים חסרי השיניים הם די קטנים, אך עדיין מגיעים לגובה של 1.4 מטר ולמשקל של מעל 40 ק"ג. נוצותיהם פרועות ומעניקות להם בידוד. הננדואים אוכלי כל  והם מותאמים לריצה מהירה כדי לברוח מטורפים כמו פומות או מכלבים. משמעות השם ננדו הוא "עכביש גדול" זאת בגלל הסלסול שנוצר בנוצותיו כשהוא רץ. הננדו הועבר לגן החיות חי כיף בראשון לציון, שם יחל את חייו החדשים, עד אשר ניתן יהיה לשקם את פינת החי ולהשיבו.
 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אמרה: "אנחנו ממשיכים בפעולות להצלת בעלי החיים והעברתם למקום מבטחים. בעת המורכבת הזו כל נושא הדאגה לבעלי החיים חשוב במיוחד, בצפון ובדרום. לאור הלחימה, התעורר צורך לפנות עשרות בעלי חיים שנותרו ללא השגחה וטיפול בשל האירועים הקשים, ולהעביר מזון וציוד רפואי. במיוחד בשעה קשה זו, חשוב לנו להמשיך ולעזור גם לחברינו הטובים והנאמנים, בעלי החיים, בעזרת שיתופי פעולה עם גורמים רבים. נמשיך לדאוג לבעלי החיים, אשר רבים מהם נותרו ללא בית וללא טיפול".
גלי דוידסון, מנהלת אגף הגנה על בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה אמרה: "העשייה שלנו עבור בעלי החיים החלה באזורי הלחימה בגזרה הדרומית, והיא כוללת הקמת חמ"ל לוגיסטי לחלוקת מזון וציוד רפואי לאזורי חלוקה במקומות הלחימה, חילוצי בעלי חיים, פינויי פינות חי וחלוקת אוכל ומים עבור בעלי החיים שלא ניתן לפנות. עם התחממות הזירה הצפונית, פינינו גם פינת חי מכפר גלעדי בתיאום מלא עם מפעיליה. בעלי החיים בפינות החי זקוקים לטיפול רציף וכשאין את היכולת לספק להם זאת, יש צורך בפינויים. בעלי החיים יוחזקו במתקנים בהם יקבלו טיפול מסור עד שניתן יהיה להחזיר אותם. נמשיך לסייע ככל הניתן גם בהמשך".
אורי לניאל, ראש תחום סחר בחיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים אמר: ״כגורמים האמונים על חיות הבר בשביה, יחד עם הקולגות שלנו הנותנים מענה לכלל בעלי החיים כולל חיות המשק ובחקלאות, אנו רואים בזמנים אלו אחריות וחובה ארגונית, לפעול למען הצלת בעלי החיים המוחזקים בפינות חי בעוטף עזה ובצפון הארץ כאשר אין אפשרות להעניק להם טיפול הולם או קיימת סכנה לחייהם. לאור זאת העברנו מגוון בעלי חיים מיישובי העוטף  ומהצפון למקומות בטוחים בהם יזכו לטיפול רציף ומוגן".
 

"עד כה חילצנו עשרות זוחלים, חרקים, עופות ויונקים בתאום מלא ולבקשת מנהלי פינות החי. הבקשה שהגיעה לחילוץ הננדו והחיות הנוספות אשר נותרו בקיבוץ בארי שספג אבדות רבות והרס עצום נענתה במהירות וביעילות על ידי כל הצוותים והמקומות אשר מקבלים אליהם את בעלי החיים ומטפלים בהם באהבה ודאגה". הוסיף לניאל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תתפטרי-אוכלת חינם ומפרקת ממשלות
    nav 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לסגור את המשרד המיותר ולהעביר את התקציב לצרכי המלחמה
    סגור