בארץ

מחדל: חיילים במחנה 80 פורקים נשקים מול בתי התושבים

תושבים בשכונה חדשה בפרדס חנה גילו לצערם כי טירונים במחנה 80 בנמצא מולם פורקים את נשקיהם לכיוון המרפסות שלהם. אחת האימהות באזור גילתה על האירוע לאחר שבנה חזר משעת משחק וסיפר לה שהתחבא מאחורי רכב מחשש שירו בו, דובר צה"ל: "הנהלים חודדו מול המפקדים"
מערכת ice | 
חיילים (צילום shutterstock)
תושבי שכונה חדשה בפרדס חנה מודאגים מאוד בתקופה האחרונה בעקבות הקרבה שלהם למחנה 80. מפרסותיהם של תושבים בשכונה החדשה פונות לכיוון בסיס הטירונים הוותיק וכעת הם עדים לכך שטירונים מבצעים נוהל פריקת נשק ממש מולם ומול ילדיהם.
לפי N12, התושבים במקום מדווחים כי הם שומעים על כלל ההתרחשות בבסיס, וזו כוללת מסדרים, עונשים וכדומה. עם זאת, הם נחרדו לגלות שהחיילים מבצעים נוהל פריקת נשק מול גדר שפונה ממש לכיוון המרפסות שלהם ולעיני הילדים שלפעמים אפילו משחקים למטה בחצר. 
אחת האימהות שגרה מול הבסיס סיפרה כי גילתה על המחדל כשבנה סיפר על כך כשחזר מכמה שעות משחק למטה עם חבריו: "הבן שלי הצעיר ירד לשחק עם חברים מתחת לבית וקלט את החיילים משחקים עם הנשק. בשלב מסוים, הוא אמר לי ׳אימא, הם כיוונו אליי את הנשק ושמעתי בום, ורצתי להתחבא מאחורי מכונית כדי לא להיפגע".
חלק מהדיירים באזור כמובן דאגו להגיע לבסיס במטרה לדבר עם האחראים, אך לטענתם גם אחרי שדיברו עם אחד הקצינים דבר לא השתנה. דובר צה"ל מסר תגובתו בנושא וטען כי האירוע מוכר ולכן הנוהל שונה וחודד מול המפקדים בבסיס.
תגובת דובר צה"ל: "אנו מתנצלים על המקרה. האירוע מוכר ומטופל. מדובר בנוהל פריקת נשק שבוצע בסמוך לגדר הבסיס. לאור הפניה החוזרת בימים האחרונים הנוהל שונה והנהלים חודדו מול כלל מפקדי הבסיס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה