בארץ

ביזיון: שר בממשלה פעל לטובת עבריין המין אליעזר ברלנד

זעם על השר מאיר פורוש שפנה לאוקראינה בבקשה שתאשר כניסתו של הרב אליעזר ברלנד לאומן בראש השנה: "שימוש קלוקל, פרוע ובזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. מצפים להתנצלות"
מערכת ice |  3
התיעוד של הרב ברלנד במצלמות שהוצבו בבית אמה של המנוחה (צילום מסך: חדשות 13)
אחרי שהח"כ לשעבר יעקב ליצמן מיהדות התורה סייע לעבריינית המין מלכה לייפר ועמד על כך לדין – שוב מסתבך חבר אותה מפלגה בסיוע לעבריין מין, הפעם הרב אליעזר ברלנד.
שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, פנה לשגריר אוקראינה בישראל ולבית המשפט באוקראינה, במטרה לסייע לברלנד להיכנס לאומן בראש השנה. כך פורסם אמש בחדשות 12. ברלנד, מנהיג ישיבת "שובו בנים", הורשע בשנת 2016 לפי הודאתו במעשים מגונים ותקיפה ונידון ל-18 חודשי מאסר, מתוכם ריצה 10 חודשים עד ששוחרר מסיבות בריאותיות. ב-2020 הוגש נגדו כתב אישום נוסף בגין קבלת דבר במרמה, עושק ואישומים נוספים. זה לא מפריע לאלפי חסידיו להמשיך להעריצו, ומסתבר שגם לשר בממשלת ישראל לדאוג לאינטרסים שלו.

אוקראינה אסרה על כניסתו של הרב העבריין לשטחה בשל עברו הפלילי, ובשל התבטאויותיו נגד המדינה. ככל הידוע גם פנייתו של השר פרוש לא שינתה את ההחלטה.
היום פנה מרכז הסיוע החרדי 'מגן', הפועל למניעת פגיעות מיניות בקרב המגזר החרדי, בדרישה שיתנצל על מעשיו. במכתב לשר פרוש כתבו: "הזדעזענו להיחשף לפרסומים כי מתוקף תפקידך כשר בממשלת ישראל, המייצג את כלל אזרחי ישראל, בחרת להשקיע משאבים ומאמצים בהגשת בקשות רשמיות בשם מדינת ישראל, לסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד להיכנס לאוקראינה לחג ראש השנה, אנו מוחים על שימושך הקלוקל, הפרוע והבזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. בכך בוודאי לא תתפאר מורשת ישראל וירושלים.
"כמרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות עבירות מין מהמגזר החרדי, המלווה מאות נפגעים שנלחמים בכוחותיהם האחרונים במנגנוני ההשתקה והטיוח, אנו מצפים ממך לפרסם התנצלות פומבית לנפגעות אותן השחית ברלנד, לו בחרת לסייע בשם אזרחי מדינת ישראל״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יפה
    הרב ברלנד שליטא צדיק 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לדבר על הרב ברלנד שליטא אתם תיהיו בגיהנום לנצח נצחים
    סגור
  • 2.
    הוא לא מסופק (ל"ת)
    בררר 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תפרוש, פרוש, תפרוש! (ל"ת)
    אלמוני 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור