בארץ

לימור סון הר-מלך חוטפת: "מהלך שיפגע קשות בקידום מעמד הנשים"

שדולת הנשים התייחסה להצעת החוק של חברת הכנסת הר-מלך, המביאה לביטולה של הרשות לקידום מעמד האישה: " לא יעלה על הדעת, כי הכלים הסטטוטוריים הפועלים כבר שנים רבות לצמצום פערים מגדריים והמסתמכים על המלצת הוועדה הבינ"ל לביעור ההפליה נגד נשים, שהוקמה מכוח האמנה לביטול ההפליה נגד נשים שאושררה על ידי מדינת ישראל בשנת 1991, יוכפפו באופן אבסולוטי למדיניות הדרג הפוליטי, ללא מתן סמכות אמיתית והשפעה אמיתית לעמדותיהן של נשות ואנשי מקצוע"
מערכת ice |  1
לימור סון הר מלך (צילום פלאש 90)
שדולת הנשים שיגרה אתמול (רביעי) מכתב חריף, בו הארגון מתייחס להצעת החוק של ח״כ לימור סון הר-מלך, המביאה לביטולה של הרשות לקידום מעמד האישה.
כך נכתב בין היתר בהתייחסות: "ביום ראשון הקרוב (9.7) עולה הצעת החוק של ח״כ לימור סון הר-מלך המביאה לביטולה של הרשות לקידום מעמד האישה, הפועלת באופן מקצועי לקידום שוויון מגדרי ב- 25 שנה האחרונות והפוגעת פגיעה חמורה בעצמאותה של הרשות ומכפיפה אותה לאינטרסים פוליטיים משתנים.
הצעת החוק הפרטית, המונחת על שולחן ועדת השרים, מבטלת לחלוטין את שיקול הדעת העצמאי של הרשות לקידום מעמד האישה, הופכת אותה לכפופה לחלוטין לשרה ללא הענקת כל מעמד מקצועי סטטוטורי למנהלת הרשות, ומכפיפה את תפקידיה ופעילותה לשיקול דעת מזדמן של הדרג הפוליטי.
הזכות לשוויון מגדרי הינה חלק מרכזי מן הזכות החוקתית לשוויון, והיא נגזרת ישירות מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לא יעלה על הדעת, כי הכלים הסטטוטוריים הפועלים כבר שנים רבות לצמצום פערים מגדריים והמסתמכים על המלצת הוועדה הבינ"ל לביעור ההפליה נגד נשים, שהוקמה מכוח האמנה לביטול ההפליה נגד נשים שאושררה על ידי מדינת ישראל בשנת 1991, יוכפפו באופן אבסולוטי למדיניות הדרג הפוליטי, ללא מתן סמכות אמיתית והשפעה אמיתית לעמדותיהן של נשות ואנשי מקצוע. החוק הזה הוא עוד מהלך של הממשלה שיפגע קשות בקידום מעמד הנשים בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פאולה היקרה
    יהודה 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת סימבוליקה של הליכת אימים על כולנו!!!! היום זה את מחר יכולה להיות דמות אחרת !!!חבורת פוחזים שדרכם סוגה בקוצי ארס והרס!!
    סגור