בארץ

"ההתנחלויות לא נבנו על כפרים ערבים שרופים, מגידו כן"

עקיבא נוביק מתייחס להפגנות "השיבה" של תושבי המשולש ליד קיבוץ מגידו: "האתוס של '48 חי וקיים, כולם מתנחלים"
מערכת ice |  2
מועצה אזורית מגידו (צילום אתר המועצה אזורית מגידו)
אירוע שהיה השבוע יחסית בשולי החדשות, עלול להתלקח בקרוב. בשבועות האחרונים תושבי אום-אל פאחם והסביבה עלו למועצה האזורית מגידו וקיימו תפילות מחאה במטרה "להשיב את אדמות הקיבוץ לבעליהן". גם אם הסיפור יימשך רק במחאות הללו, הוא מצביע על נקודה רגישה ביותר ביחסי היהודים-ערבים בארץ ישראל.
עיתונאי כאן 11 עקיבא נוביק, הקדיש את טורו השבועי בעלון השבת 'שביעי', לפרשה שהעלה לתודעה עורך העיתון ישי פרידמן. הקיבוץ הוקם בשנת 1949 לאחר שבמלחמת העצמאות כוחות צה"ל השתלטו על האיזור, ותושבי הכפר לג'ון, נמלטו. 
"השמאל הישראלי מקפיד על הבחנה ברורה בין כיבוש 67' לבין כיבוש 48'", כתב נוביק. "אלא מה, אנשי גוש אמונים לא בנו בתים על חורבות כפרים ערבים שרופים. ואילו מפגיני לג'ון מזכירים את הדרך הלא נעימה והכיבושית-משהו שבה הוקמו לא מעט קיבוצים ושכונות בישראל."
השדות שמסביב לקיבוץ התמלאו במפגינים עם דגלי פלסטין, וביניהם חברת הכנסת עאידה תומא-סולימאן (חד"ש) שהצהירה בכתבה שפרסם בר שם אור ב"הצינור" כי "אנחנו צודקים בכסכוך הזה ואין דרך חזרה". לפי הדיווח של ישי פרידמן חלקם אף הניפו את תמונתו של המחבל וליד דקה. 
נוביק הוסיף בטורו השבועי: "הנקודה הרגישה ביותר נחשפה ב'שומר החומות', כשמנהיגים ערבים בערים מעורבות כינו את שכניהם היהודים 'מתנחלים'. מבחינתם, אין הבדל בין יהודי שמתיישב באלקנה לזה שמתגורר בעכו ובלוד. כולם מתנחלים...השורה התחתונה היא ברורה: האתוס של ערביי 48' חי וקיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגירוש לא היה על רקע גזענות וטוהר
    מישהו 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא הייתה בגלל שאנשים ערבים פרטיים עם נשק באו ותקפו, ובגלל שלנו היו מיליציות קטנות, ובגלל שמקומות שלמים היו מנותקים. אם אני הייתי בן גוריון, הייתי מתלבט בין גירוש או לא. כי מצד אחד: חבל שהערבים יעזבו, מצד שני אם לא נעשה את זה: אולי לנו ייקרא אסון (מהסיבות שהזכרתי לעיל) בקיצור, זה מורכב
    סגור
  • 1.
    נו, איפה בן גביר עם ההבטחות שלו?
    ענת רוזנר 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם היה מגיע לאום אל-פאחם עם דגל ישראל. והיום?
    סגור