בארץ

ראש אמ"ן מזהיר: "נסראללה קרוב לטעות שתוביל למלחמה"

בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן האלוף אהרון חליוה אמר כי לא ניתן לפסול שראש ארגון חיזבאללה מחפש דרכים להיכנס לעימות עם ישראל
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום צילום מסך טוויטר)
ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, התייחס היום (שני) לאפשרות של מלחמה עם חיזבאללה ואמר כי לא ניתן לפסול שמנהיג הארגון חסן נסראללה מחפש דרכים להיכנס לעימות עם ישראל. 
״נסראללה קרוב, להבנתי, לטעות שיכולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה״, אמר חליוה בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן. "הסבירות להסלמה שיכולה להידרדר למלחמה – לא נמוכה. הפעלת כוח מדודה ומחושבת, מתוך האינטרס הלאומי של ישראל, היא הדרך להתמודד עם כך, תוך חיזוק בריתות באזור. חשוב להפגין עוצמה צבאית ולנצל הזדמנויות, כדי שהעוצמה הישראלית לא תיהיה רק צבאית אלא לאומית ושלמה".

בנוגע לאיראן אמר כי ‏"איראן היא איום אמיתי על ישראל, והעימות הפך להיות ישיר. הוא חונה בשדות רבים. להערכתנו לא התקבלה החלטה באיראן לפרוץ לנשק גרעיני, לא בהעשרה ולא בפיתוח הנשק, אבל יש היערכות ליום שבו המנהיג האיראני או מחליפו יקבלו את ההחלטה הזו. אנחנו בעיניים פקוחות לאיראן, וחשוב לסמן בכל רגע את המוכנות שלנו לדבר הזה".
"ישראל צריכה לבחון לעומק את המיקום שלה באזור. ישראל היא מעצמה אזורית, והיא צריכה להמשיך לנצל את הנכסיות שלה באזור כולו. הסכמי השלום של ישראל, והסכמי אברהם, הם בעלי חשיבות אסטרטגית עליונה בכל פרמטר שקשור לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה