בארץ

בן כספית קיבל שיעור תוכחה מאורית סטרוק: "עיוורים, חרשים ואטומים"

שרת ההתיישבות סולחת לבכירי הליכוד שביקשו סליחה על חלקם בהתנתקות, ומסבירה לבן כספית את ההבדל התהומי בין מי שביקשו סליחה באופן פומבי לבין מי שעדיין רואים בה החלטה מוצדקת

דוד זולדן |  1
אורית סטרוק, בן כספית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שרת ההתיישבות, אורית סטרוק עוררה מחדש את הדיון סביב חלוקת האשמה בתכנית ההתנתקות: "מישהו חייב לגשת לבן כספית, להניח עיתונים ישנים על שולחנו ולשקף לו את המציאות. כמה כואב שאתם, אחינו מהשמאל, עיוורים, חירשים, ואטומים לכאב המדמם הזה, לחיים שנהרסו, לאמון שחרב, לגודל הזוועה. כמה עצוב שמבחינתכם זה אירוע זניח, כי אנחנו, המתנחלים, אנחנו זניחים".
בתגובה לנאומה של סטרוק אמש בכנסת בדיון על חוק ביטול ההתנתקות שבו האשימה את האופוזיציה שהם אטומים לכאב המתיישבים, צייץ בן כספית בעמוד הטוויטר שלו: "מישהו חייב לגשת לשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, להניח יד מטאפורית על כתפה ולגלות לה שאת ההתנתקות לא עשו "אחינו מהשמאל", אלא בני דודנו מהליכוד. זו משימה לאומית ממש".
 

השרה סטרוק לא נשארה חייבת וענתה לבן כספית: "מישהו חייב לגשת לבן כספית, להניח עיתונים ישנים על שלחנו, ולשקף לו, שרוב ככל בכירי הליכוד שתמכו בהתנתקות כבר מזמן ביקשו סליחה באופן פומבי. לעומת זאת, רוב אחינו מהשמאל ממשיכים לראות בה החלטה מוצדקת רעיונית, ואירוע איזוטרי בהיבט של רמיסת המגורשים והקרע בעם. עיוורים, חרשים ואטומים".
בנאומה אתמול אמרה השרה סטרוק: ''מי ירפא את הפצע שנפער בינינו ובין עצמנו? את הפצע של הגירוש שקראתם לו, ואתם עדין קוראים לו, "פינוי". כמה צורב הביטוי הזה: "פינוי". זבל מפנים. אנשים מגרשים. אם למשל היה מדובר לא ב 10,000 מתנחלים אלא ב 10 ערבים, או 10 מסתננים, או 10 "אנשים אחרים" כמו שקורא להם לפיד, אז זה היה "גירוש". אבל מכיוון שאלה מתנחלים - זה לא גירוש. זה פינוי".
עוד הוסיפה השרה סטרוק בכאב: "מי ירפא את הפצע המדמם הזה של סיוט בו חיילי צה"ל על מדים עם דגל ישראל באים לגרש אחים לנשק, להשפיל אותם עד עפר, להחריב את בתיהם, למסור את אדמתם לאויב, לחלל ולשרוף באש את בתי הכנסת שלהם, להפוך אותם לפליטים בארצם, ולזלזל, כן לזלזל, עד כאב בכאבם?" "כשכאן, במליאת הכנסת, הוחלט ברוב קולות, תוך מתן שוחד גלוי וידוע לחלק מהמצביעים, הוחלט על הגירוש האכזרי הזה, לא היה להם, למגורשים, בג"צ שיגן עליהם. המתנחלים היו בעיני שופטי בג"צ אבק-אדם, אזרחים סוג ד או ז, וחומת המגן שעליה אתם, אחינו מהשמאל, אתם בוטחים שתגן עליכם מפני חקיקה דורסנית, ולכן אתם נלחמים, ממש נלחמים, שלא יפחת כוחה חלילה - חומת המגן הזו לא עמדה להם למתנחלים בפני החקיקה הדורסנית, וגם לא תעמוד להם, לנו, לעולם''. הוסיפה סטרוק.
לסיום חתמה: "כמה כואב שאתם, אחינו מהשמאל, עיוורים, חירשים, ואטומים לכאב המדמם הזה, לחיים שנהרסו, לאמון שחרב, לגודל הזוועה. כמה עצוב שמבחינתכם זה אירוע זניח, כי אנחנו, המתנחלים, אנחנו זניחים. שוב ושוב אתם שואלים, אחינו מהשמאל: איך אפשר בכלל להשוות בין ה'התנתקות', שזה בסה"כ 'פינוי' של 10,000 תתי-אדם, איך אפשר להשוות בין האירוע הזניח הזה ובין "הרס הדמוקרטיה"? השאלה הזו היא-היא הפצע עצמו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי ביקש סליחה?
    יוסל 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הצביע פעמיים לטובת גירוש היהודים מאדמתם ואת תמכת בו לרשות הממשלה. למה ?
    סגור