בארץ

עידן רול משתולל על ש"ס: "אתם האמ-אמא של הפריבילגים"

עוד אמר ח"כ מיש עתיד בעת הדיון על חוק דרעי כי: "אתם יכולים לדבר על אוכלוסיות מוחלשות עד מחר. אתם פריבילגים. אנשים שמחוקקים חוקים למען עצמם זה האמ-אמא של הפריבילגים. אין מצביע ש״ס שהיה מקבל דקה של חקיקה על שמו. אתם דואגים רק לעצמכם''
דוד זולדן | 
עידן רול (צילום הדס פרוש פלאש 90)
סגן שר החוץ לשעבר ח''כ עידן רול, השתולל על חברי הכנסת של ש''ס במהלך דיון על חוק 'דרעי 2' בוועדת הכנסת ואמר בחמת זעם: ''אתם יכולים לדבר על אוכלוסיות מוחלשות עד מחר. אתם פריבילגיים. אנשים שמחוקקים חוקים למען עצמם זה האם-אימא של הפריבילגיים. אין מצביע ש״ס שהיה מקבל דקה של חקיקה על שמו. אתם דואגים רק לעצמכם''.
ועדת החוקה אישרה כאמור, לקריאה ראשונה על הצעת חוק יסוד: השפיטה (תיקון – חיזוק הפרדת הרשויות) – ביקורת שיפוטית על חקיקה ופסקת התגברות. זהו הסדר נוסף מבין ההסדרים הכלולים בטיוטת הצעת חוק-יסוד: השפיטה שבהם דנה הוועדה.
ח"כ עופר כסיף מחה: "כל האופוזיציה החליטה שלא להשתתף בהצבעה, אתם עושים פה דיקטטורה של סתימת פיות ולא נותנים לח"כים להשמיע את קולם". ח"כ יואב סגלוביץ' זעם: "חברי האופוזיציה לא יצביעו בדיון כוחני כזה".
9 ח"כים תמכו: היו"ר ח"כ שמחה רוטמן והח"כים טלי גוטליב, משה סעדה, אריאל קלנר, חנוך מלביצקי, ארז מלול, יוני מישרקי, יצחק פינדרוס ויצחק קרויזר. לא היו מתנגדים או נמנעים.
במהלך הדיונים לקריאה הראשונה שונה הנוסח כך שהרוב הנדרש לפסילת חוק יעמוד על 80% מההרכב המלא של שופטי בימ"ש העליון וכן הוטמעו הוראות הנוגעות לביקורת שיפוטית הנוגעת להליך החקיקה במקרים בהם החוק לא התקבל בכנסת ברוב או במספר הקריאות הדרושים לקבלתו על פי חוק יסוד, חוק או תקנון הכנסת.
ההסדר המוצע, עוסק בביקורת שיפוטית על חקיקה, וכולל את הרכיבים הבאים: הצבת דרישה שביטול חוקים, הגבלת תוקפם או שינויים ייעשו רק בבית המשפט העליון, בהרכב של כל שופטיו (למעט שופט שנמנע ממנו) ובתמיכה של 80% מההרכב, אשר קבעו כי "החוק  סותר בבירור הוראה בחוק יסוד, שהרוב הדרוש לשינויה או התנאים לפגיעה בה קבועים בחוק יסוד" או כי החוק לא התקבל בכנסת ברוב או במספר הקריאות הדרושים לקבלתו על פי חוק יסוד, חוק או תקנון הכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה