בארץ

שוברים שיאים: זה התקציב של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי

במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי חוגגים - התקציב לשנים 2023 ו-2024 אושר ויעמוד על סכום שיא של שני מיליארד שקל. השר יצחק וסרלאוף: "הזדמנות לתנופה אדירה ולשינוי אמיתי בנגב ובגליל שלא היה בעבר"
מערכת ice |  1
יצחק וסרלאוף (צילום אסי אפרתי, לע"מ)
תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 אושרו על ידי הממשלה ובמשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי חוגגים – התקציב הגבוה ביותר מיום הקמת המשרד. לאחר מאבק עיקש בראשותו של השר יצחק וסרלאוף, במשרד הצליחו להשיג תקציב של 2 מיליארד שקל לשנתיים.
במסגרת התקציב, ישקיע משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בפרויקטים מחוללי שינוי, מנועי צמיחה והסרת חסמים כלכליים בנגב ובגליל כדי לעודד צמיחה כלכלית, הגירה חיובית וחיזוק העלייה הדמוגרפית. בנוסף, על פי הסיכום יוקם מטרופולין בגליל ומתן חיזוק למטרופולין באר שבע, ככלי לחיזוקם כמוקדים הכלכליים המרכזיים בנגב ובגליל. כמו כן, ישקיע המשרד ברווחת אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בתעסוקה, קהילה, הכנה לקראת פרישה, במענק כלים לשיפור איכות חייהם בהתמודדות עצמאית, כושר ובריאות, בדגש על דחיית התלות. לצד זה, ישקיע המשרד ברשות הצעירים במיקוד על הנגשת לימודי מקצועות מבוקשים בפריפריה, פיתוח קריירה מקצועית והשכלה.

עוד סוכם עם האוצר כי יוקצו עשרות מיליוני שקלים מידי שנה בערים המעורבות ובשיקום השכונות שנפגעו ממסתננים, בין היתר בטיפול בגורמים הסביבתיים שיוצרים את הפגיעה בשכונות כגון: טיפול בבתי בושת ובדרי הרחוב כדי להחזיר את הסדר לשכונות. כן יינתן מענה לצורך מוכנות לשעת חירום בערים המעורבות לטיפול בחוסן הקהילתי במצב חירום. בנוסף, על פי הסיכום יהיה המשרד אחראי על הקמת התשתיות בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לרבות חיבורי חשמל, מים, מבני ציבור הכרחיים, תשתיות חיוניות, תכנון, חיבור, חידוש ושדרוג תשתיות ומרכיבי ביטחון.
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "הסיכום שהושג עם האוצר היה לאחר מאבק עיקש, אבל הצלחנו לקבל תקציב משמעותי שלא היה בעבר, כדי להעניק הזדמנות לתנופה אדירה לצמיחה כלכלית לרווחת תושבי הנגב והגליל. התקציב יאפשר הגדלת הסיוע לאוכלוסיות הצעירים והוותיקים,  התמודדות עם איומי בטחון בהתיישבות ובערים המעורבות ותקציב מיוחד להתיישבות הצעירה. הבטחנו ועכשיו בעזרת השם נקיים ונניף את הדגל כפי שהתחייבנו לפני הבחירות בנגב ובגליל. אני מודה ליו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שעמד כחומה בצורה מול הניסיונות לצמצם את התקציב החשוב הזה ותמך בהשגת התקציב למען תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי הנגב והגליל בפרט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נוכלים בזבזנים
    אני 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אין מלים פשוט בולשיט אחד גדול. לא מאמין לאף מילה בכתבה . למען הסר ספק אני גר בדרום בעוטף החוטף .....
    סגור