בארץ

סמוטריץ' נגד נגיד בנק ישראל: "טעה בהארכת המצב, עצות אחיתופל"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', דיבר בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות שנערך באילת ויצא נגד נגיד בנק ישראל: "הוא טעה בהערכת המצב ובהגדלת רכיב הפריים מתוך ההלוואה, כיוון שהמצוקה הגדולה של רוכשים רבים היום היא תוצר של זה"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
שר האוצר הנכנס של ישראל, בצלאל סמוטריץ', דיבר היום (שלישי) בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות שנערך באילת ויצא נגד נגיד בנק ישראל כשאמר כי "בנק ישראל, לפני למעלה משנה, העריך שלא הולכים להעלאת ריבית והגדיל מאוד את מרכיב הפריים בהלוואות במינוף גבוה שבהן ההון העצמי נמוך מאוד - וטעה בהערכת המצב. הייתה לכך תרומה להאצה בביקושים. כי כשבנק ישראל אומר שאין בעיה הריבית לא הולכת לעלות, יש כסף זול - כולם רצים לקנות דירות".
סמוטריץ' הוסיף כי "ברור שבנק ישראל טעה בהערכה וזה בסדר, זה לא מדע מדויק וזו לא נבואה. הוא טעה בהגדלת רכיב הפריים מתוך ההלוואה, כיוון שהמצוקה הגדולה של רוכשים רבים היום היא תוצר של זה".
סמוטריץ' גם פנה ליועצי המשכנתאות ואמר: "אני מניח שגם אתם התפתיתם לומר ללקוחות שהריבית נמוכה, ואם נמנעתם לתת עצות אחיתופל כאלה אז מגיעות לכם מחיאות כפיים. בכל מקרה התקופה האחרונה מחייבת אותנו לחשבון נפש, וזה נכון ביחס למדינה, למשרד האוצר, לבנק ישראל, ולכם כיועצי משכנתאות".
עוד הוסיף ואמר שר האוצר כי "המציאות הייתה שהיה פיתוי גדול להגדיל את רכיב הפריים שהיה נמוך מאוד, אבל מדובר ברכיב בסיכון גבוה - והנה לפעמים סיכונים מתממשים. לנו כמדינה יש מה להפיק לקחים מזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה