בארץ

עובדי זרוע העבודה יפגינו מול לשכת שר הכלכלה ניר ברקת

לפי ההסכמים הקואליציוניים, שלוש יחידות מקצועיות של זרוע העבודה יוכפפו למשרד הרווחה, למרות שהן בליבת העשייה של משרד הכלכלה. העובדים, שחוששים מפירוק זרוע העבודה, יפגינו מחר מול לשכת שר הכלכלה
מערכת ice |  1
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מאות עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מלווים בנציגי הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי, יפגינו מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים.
המפגינים ימחו על העברה של יחידות מקצועיות מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לידי משרד הרווחה – מהלך שלטענתם עלול להוביל לפירוק זרוע העבודה ולפגוע בעובדים ובציבור הישראלי.

לפי ההסכמים הקואליציוניים, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות, לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף אנשים בשנה, והן עוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, טוענת ההסתדרות כי ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה, שאמונה על הגדלת הפריון וכוח האדם בשוק התעסוקה.
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, שיגר היום מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, כמו גם לשר הרווחה יעקב מרגי ולשר במשרד הרווחה יואב בן-צור, בדרישה לשקול מחדש את העברת היחידות הללו. אלקלעי הבהיר כי הסתדרות עובדי המדינה מתנגדת למהלך המתוכנן.
ההסתדרות כבר הכריזה על סכסוך עבודה בעקבות המצב, ובאם לא יהיה שינוי, תשקול הפעלת צעדים ארגוניים. "פירוק זרוע העבודה הוא טעות חמורה שתפגע באזרחי המדינה, ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות. זה מהלך שיפגע בציבור העובדים המסור של זרוע העבודה", אמר אלקלעי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה ההבדל באיזה משרד הם נמצאים ?
    מה ההבדל ? 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ההבדל באיזה משרד הם נמצאים ?
    סגור