בארץ

טרופר מגבה את הקואליציה: "איש באמונתו יחיה"

האופוזיציה המסתמנת ממשיכה להראות סימני התפוררות ובמחנה הממלכתי בוחרים להצטרף לצד של הקואליציה ולהותיר את לפיד בודד במערכה נגד "הדרת נשים" ברחוב החרדי
דוד זולדן | 
חילי טרופר (צילום ויקיפדיה)
שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לסערה סביב יוזמת הציונות הדתית ויהדות התורה לעגן בחוק שהפרדה מגדרית באירועים ציבוריים לא תיחשב אפליה ואמר כי "הקהילה תחיה איך שהיא רוצה, איש באמונתו יחיה".
בדבריו בפתח ישיבת הממשלה, טרופר אמר כי "הקהילה תחיה איך שהיא רוצה, איש באמונתו יחיה. זה נכון לכולנו, ועדיין כולנו צריכים זהירות בפרהסיה הציבורית". עוד התייחס לפרידתו הצפויה מהממשלה בקרוב, ואמר כי "נגמר פרק אחד, ויתחיל פרק אחר".
מוקדם יותר היום ראש הממשלה יאיר לפיד עלה למתקפה נגד הציונות הדתית ויהדות התורה בעקבות הדיווחים על היוזמה לעגן בחוק את נושא ההפרדה. "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ׳ והחרד״לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים" אמר לפיד. "איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".
אלא שלפיד לא זוכה לגיבוי מצד שותפיו במחנה הממלכתי ואף חוטף מהם ביקורת. השר לשירותי דת לשעבר, ח״כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר בתגובה ליאיר לפיד אשר תקף את ההפרדה המגדרית ואף השווה אותה לאיראן: "יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים.  לא לאפשר לציבורים האלה אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית זו פשוט כפייה. אף אזרח בישראל לא חייב להשתתף באירועים האלה או ללמוד במוסדות בהם נהוגה הפרדה כזו. מי שחפץ בהשתלבות חרדים בחברה הישראלית לא יכול לכפות את אורחות חייו על אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה