בארץ

תרחיש האימים מול חיזבאללה נחשף: ישראל תצליח לספוג את הנזק מלבנון?

הצפון בוער, אבל אולי זו רק ההתחלה: מכון המחקר "עלמא" פרסם דו"ח בנוגע לכמות הנשק שיש בידי ארגון הטרור חיזבאללה, והנתונים? מדאיגים במיוחד. מהדו"ח עולה כי במידה ותיפתח מערכה רחבה של בין עשרה ימים לחודשיים, ישוגרו מדי יום לפחות אלף רקטות לישראל שיסבו נזק כבד לעורף
מערכת ice |  1
חיזבאללה (צילום shutterstock)
ברקע ההסלמה בגזרה הצפונית, היום (שני), מכון המחקר "עלמא" העוסק באתגרי הביטחון של ישראל בגבול זה, פרסם דו"ח המעריך את כמות הנשק שיש בידי החיזבאללה – בו הוא עשוי להשתמש במקרה ותיפתח מערכה רחבה יותר בגזרה הצפונית. אז כמה טילים יש לארגון הטרור השיעי, ומה הנזק שישראל צפויה לספוג?
כפי שהוצג בדו"ח, נכון לשנת 2021 בידי החיזבאללה היו כ-2,000 כטבמ"ים מסוגים שונים, אך סביר להניח כי מאז המספר עלה בכמה מאות נוספים, בנוסף לאלפי רחפנים שיש ברשותם. העלייה בכמות זו מתאפשרת תודות לקשר הישיר עם משמרות המהפכה האיראניות, שתומכות כלכלית בארגון באופן נרחב. עוד צוין כי בחיזבאללה מסוגלים לייצר נשקים בעצמם, כך שגם במידה ויוטל בדרך זו או אחרת סגר על לבנון – הייצור ימשיך על אדמת המדינה עצמה, גם במהלך מלחמה כוללת עם ישראל.
עוד ציינו כי לארגון יש כמות נשק רבה עד כדי כך שיוכלו לבצע אלפי שיגורים באופן ממוצע מדי יום לשטחה של ישראל – במשך עשרה ימים לפחות. במידה והמערכה תימשך עד כחודשיים, חיזבאללה עדיין יוכל להרשות לעצמו לשגר כ-1,000 טילים בממוצע בכל יום. עם זאת, החוקרים במכון מוסיפים נקודה אופטימית: שיגורים רבים צפויים להיכשל (ליפול בשטחה של לבנון, או כאלו שיסוכלו על ידי צה"ל), אך מאחר ועדיין מדובר בכמות של אלפי טילים, הנזק שיספוג העורף הישראלי יהיה רב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפחד מחיזבלה
    יוני 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תפסיקו להבהיל אותנו עם כול המחקרים המטופשים שלכם!!! אז נכון,יפלו רקטות וטילים בישראל.. אז מה חדש חבורת ממוכים???? אולי תספרו לרגע מה יקרה למדינת חיזבאלה??!!! ואם אין לכם מה לייצא...סתמו !!!
    סגור