בארץ

הכנסת אישרה בטרומית: אלה הזכויות לסטודנטים לוחמים

הכנסת אישרה היום העדפה מתקנת ללוחמים ברישום הסטודנטיאלי. כאשר  הצעת חוק זו משווה את מעמדם של הלוחמים למעמדן של קבוצות אוכלוסיה ייחודיות אשר זכאיות להקלות
דורון בלוך | 
שרן השכל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה הטרומית הצעת חוק אשר תקנה זכויות לסטודנטים לוחמים. מטרת החוק היא לתת ללוחמים הקרביים המשרתים בשירות חובה, מקפצה בכניסה ללמודים מבוקשים.
על פי הצעת החוק, חייל משוחרר אשר שירת בסדיר כלוחם, יהיה זכאי להעדפה מתקנת בתנאי הרישום והקבלה למוסדות המוכרים. ובעצם כך, הצעת חוק זו משווה את מעמדם של הלוחמים למעמדן של קבוצות אוכלוסיה ייחודיות אשר זכאיות להקלות. 
חה''כ שרן השכל, שיזמה את הצעת החוק, כתבה על כך בחשבון ה-X שלה: "הלוחמים הגיבורים שלנו, מלח הארץ, שומרים על המדינה ואזרחיה המסנים חייהם במשך שלוש שנים ויותר גם במילואים. הם הראויים ביותר לקבל עדיפות במקצועות מבוקשים" והוסיפה להצהיר "מבטיחה להמשיך בכל הכח עד לסיום החקיקה ולדאוג לזכויות הלוחמים הגיבורים המשרתים את המדינה נאמנה".
כמו כן, כפי שפרסמנו, וועדת החינוך התרבות והספורט שהתקיימה אתמול, העבירה בקריאה ראשונה את החוק שייתן עדיפות בזכאות למעונות במוסדות לימוד בישראל, עבור כל מי ששירתו כלוחמים בשירות סדיר או מילואים מעל 30 ימים במלחמה, וכן עבור מפונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה