בארץ

חה''כ הר מלך: "הסטודנטים המגויסים במצב אבסורדי"

במהלך יום הסטודנט שצוין השבוע בכנסת אמרה חברת הכנסת  לימור סון הר מלך "נוצר מצב אבסורדי שבו סטודנטים וסטודנטיות מגויסים נדרשים להילחם על עתידם בו בזמן שהם נלחמים על עתיד המדינה" וקראה למתווה סיוע 
דורון בלוך | 
ח"כ לימור סון הר מלך (צילום דני שם טוב - דוברות הכנסת)
השבוע צוין בכנסת יום הסטודנט שבמהלכו נאמה חברת  הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) על מצב הסטודנטים שנצרכו להתגייס למילואים, ועל ההתמודדות והקושי שלהם עם העניין.
"ביקשתי לספר על המציאות הלא-חגיגית של רבים ורבות מהסטודנטים המגויסים. ימים שמלאים במאבק מול חוסר ההבנה של המערכת האקדמית לגודל השעה" כתבה חה''כ הר מלך בחשבון ה- X שלה. "נוצר מצב אבסורדי שבו סטודנטים וסטודנטיות מגויסים נדרשים להילחם על עתידם בו בזמן שהם נלחמים על עתיד המדינה. אלו מילואימניקים, שעזבו הכל והתייצבו לקרב, אבל גם אנשי קבע, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים עובדי צה”ל, שמאז פרוץ המלחמה עבודתם השתנתה והפכה לעצימה הרבה יותר. וכמובן, בני ובנות זוגם".
עוד הדגישה בדבריה כי "אמנם נוסח מתווה סיוע על ידי המל”ג ואף הוקם מוקד לסיוע פרטני, אבל משיחות עם סטודנטים אני יודעת שכל זה אינו מספיק. נדרשות פעולות אקטיביות ומשמעותיות הרבה יותר. דרשתי אפליה מתקנת לטובת סטודנטים שנרתמים למשימת ההגנה הלאומית, וקראתי למוסדות האקדמיים להתעורר. למרבה הצער, ההיסטוריה שלנו בארץ רוויית קרבות - זה הזמן לנתח תובנות מהמלחמות הקודמות וליישמן בהצלחה כעת. אין צורך לשבת על הגדר ולהמתין להנחיות מגבוה - מספיק להביט לסטודנטים ממלחמות קודמות בעיניים ולדבר איתם, כדי להפנים מה יעזור לסטודנטים מגויסים במלחמה הנוכחית."
את דבריה סיימה במילים "סמסטר ב’ הולך ומתקרב לקיצו. עדיין לא מאוחר לתקן"

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה