בעולם

חוק נגד אנטישמיות נכנס לספר החוקים בארה"ב: ''ניצבים לצד הצדק''

חוק נגד אנטישמיות חוקק בקונגרס בארצות הברית, הכולל ענישה כנגד אזרחים, אקדמיות וארגונים. וכן רכישת אג''ח ישראלי בשווי 10 מיליארד דולר על ידי מדינת לואיזיאנה. יו''ר מועצת יש''ע שקידם את המהלכים: "עמידה ערכית שלכם לצידנו''
דורון בלוך | 
ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין (צילום הלל מאייר, פלאש 90)
השבוע ביקר ראש מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ בניו יורק ובוושינגטון. במהלכו קידמו חקיקה נגד האנטישמיות, קידום קשרים כלכליים, וכן נסיון להיאבק בהקמת מדינה פלסטינית.
בחודשים האחרונים עומד צוותו של גנץ בקשר עם חבר הקונגרס מייקל בייהאם חבר בית הנבחרים של לואיזיאנה, ועם הצוות הבכיר של מושל מדינת לואזיאנה במטרה לקדם חוק במדינה האוסר גילויי אנטישמיות ובצידו עונשים על ארגונים ויחידים שמתבטאים או פועלים באופן אנטישמי נגד יהודים. והשבוע במעמד משותף עבר החוק ונכנס לספר החוקים של המדינה.
החוק אוסר גילוי אנטישמיות כנגד יהודים וכך גם נגד ישראל בהקשר הזה. מוסדות חינוך אוניברסיטאות וארגונים יעמדו בפני שלילת תקציבים ציבוריים אם ימצאו ככאלה שנוקטים עמדה שיש בה אנטישמיות, וכן אזרחים פרטיים יהיו נתונים לעיצומים כספיים ואף לעונשי מאסר. 
גנץ הודה לאנשי המדינה בארה"ב על חקיקת החוק ההיסטורי ותמיכתם בפיתוח ההתיישבות ביו"ש ואמר "באנו לכאן לקדם איתכם קשרי מסחר ופיתוח כלכלי בהמשך לקשר המשותף שלנו. אנחנו מברכים על הקשר הזה שמבוסס על הערכים המשותפים לעם היהודי ולעם האמריקני. העמידה הערכית שלכם לצידנו ולצד האמת היא כר פורה לשיתוף פעולה מבורך. ראינו זאת בחוק שהשלמתם היום באמצעותו אתם אומרים בקול ברור כי אתם ניצבים לצד הצדק הצודק ולצידו של עם וארץ התנ"ך".

במסגרת הביקור הכלכלי, מזכירת המדינה ננסי לנדרי ולשכת מושל לואיזיאנה אירחו את גנץ ואנשי מועצת בנימין לישיבה חגיגית, בה הכריזו על רכישת אג"ח ישראלי בשווי של 10 מיליארד דולר. באירוע המיוחד נכחו גם כעשרים חברי הקהילה העסקית במדינה, בהם סנאטור לשעבר, סגן נשיא מועדון הפוטבול של ניו אורלינס, בעל הנמלים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה