קריירה ולימודים

בשורה אדירה לסטודנטים: מי יקבלו עדיפות בזכאות למגורים במעונות?

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת העבירה בקריאה ראשונה את החוק שייתן עדיפות בזכאות למעונות במוסדות לימוד בישראל, עבור כל מי ששירתו כלוחמים בשירות סדיר או מילואים מעל 30 ימים במלחמה, וכן עבור מפונים.
מערכת ice | 
סטודנטים בישראל (ארכיון) (צילום אוליביה פיטוסי)
היום (שלישי), התכנסה ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותה של ח"כ יוסף טייב, בנוגע להצבעה בקריאה ראשונה של הצעת חוק מתן עדיפות לחיילים ולמשרתי מילואים בזכאות למעונות סטודנטים (הוראת שעה – חרבות ברזל). אז מה נכלל בהצעה?
הצעת החוק שאושרה והוצעה על ידי חברי הכנסת משה פסל וששון גואטה מבקשת לקבוע כי בשנת הלימודים התשפ"ה והתשפ"ו, במוסדות להשכלה גבוהה, הכשרה מקצועית וכן שאר המוסדות שנכללים תחת חוק זכויות הסטודנט, תינתן עדיפות בזכאות לדיור במעונות למי ששירתו כלוחמים בשירות סדיר או כלוחמים בשירות מילואים מעל 30 ימים במלחמת חרבות ברזל (או אם שירתו תקופה קצרה יותר בשל פציעה). המהלך נעשה כמעין הכרת תודה עבור הלוחמים, ובמטרה לסייע להם לחזור לשגרה.
חשוב לציין כי כיום, כל מוסד רשאי בעצמו להחליט מי זכאי לדיור במעונות, כאשר פעמים רבות הסיבה העיקרית למתן אישור מגורים במעונות היא המרחק של הסטודנטים מהמוסדות. כמו כן, במהלך הדיונים להצעה הוחלט לצרף לזכאות גם את המפונים, בהנחה והם לא שבו לביתם עד חצי שנה לפני תחילת שנת הלימודים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה