משפט

הפרקליטות הגישה 4 כתבי אישום נגד תושבי ישראל שתמכו בחמאס

הפרקליטות ממשיכה להיאבק בהסתה ובתמיכה בטרור מצדם של אזרחים בישראל, עד כה הוגשו עשרות כתבי אישום וכעת, פורסם כי הפרקליטות הגישה ארבע כתבי אישום נוספים
מערכת ice | 
תביעה (צילום vecteezy)
הפרקליטות ממשיכה לטפל בחומרה בעבירות ההסתה לטרור, זה השבוע הרביעי למלחמת "חרבות ברזל". בתוך כך, הפרקליטות הגישה ארבעה כתבי אישום נוספים נגד תושבי ישראל, שבמעשיהם ובדבריהם הסיתו לטרור וגילו הזדהות עם ארגון טרור.
בנוסף, הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-30 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.
כתב האישום הראשון הוגש נגד הסטודנטית רנין ג'מג'ום, שפרסמה ב"סטורי" באינסטגרם שלה תמונה בה נראים צעירים פלסטינים רבים על ג'יפ צבאי מניפים את ידיהם בתנועת ניצחון, עם הכיתוב: "תמונה שההיסטוריה לא תשכח, 7/10/23". התאריך נכתב בצבעי דגל פלסטין. הפרסום גרר תגובות רבות בחשבונה. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ספיר מרדכי, הגישה נגדה כתב אישום בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור.
כתב האישום השני הוגש נגד מוחמד זיוד, תושב אום אל פאחם בשנות ה-20 לחייו, אשר קרא לאנשים להתגייס ולהשתתף בהפגנות "יום הזעם" עליו הכריז החמאס, אשר התקיימו ב-13 באוקטובר, ולהתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים באזורי החיכוך. ההודעה הופצה בקבוצת ווטסאפ המונה למעלה מ-500 משתתפים.
בתמונה, הנראית ככרוז רשמי של ארגון החמאס, כתוב: "מגייסת אתכם תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס... להתקהל ולהשתתפות רחבה בהפגנות שישי מבול אל-אקצא ללכת אל מקומות החיכוך ולהתעמת עם הכיבוש ולבלבל את הצבא". פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), באמצעות עו"ד יוסי גימפל, הגישה נגדו כתב אישום בגין הסתה לטרור, וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.
כתב האישום השלישי הוגש נגד סעיד מנסארה, תושב כפר דבוריה בשנות ה-30 לחייו, אשר פרסם בחשבון האינסטגרם שלו סרטון בו נראים מספר אנשים נושאים דגלי חיזבאללה, וקוראים בערבית: "בחיי אלוהים, 'יא סייד' (הכינוי של חסן נסראללה), יאללה יא חביב, תתקוף תתקוף". פרקליטות מחוז צפון (פלילי), באמצעות עו"ד לונה מטר, הגישה נגדו כתב אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור.
ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו"ד דריאן סלאח, כתב אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור נגד מוחמד עואודה, תושב כפר כנא בשנות ה-20 לחייו, אשר פרסם בסטטוס הווטסאפ שלו ב-7 באוקטובר את הכיתוב הבא: "רשמית: היום הכי משמעותי עבור דורנו בכלל!". כשבת דודתו ביקשה ממנו למחוק את הפרסום המסית, השיב: "העם שלי כולו גיבור ומתנגד, מה כבר יקרה?!" להודעה זו צירף הנאשם אימוג'י המבטא תנועת ניצחון.
מוקדם יותר היום (ראשון) הוגש גם כתב אישום נגד השחקנית מאיסה עבד אלהאדי מנצרת, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. כזכור, מעשיה של השחקנית הובילו לגל של מחאה נגדה ואף נשקלה האפשרות לשלול את אזרחותה. 
חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית. הפרקליטות תפעל במלוא הכוח נגד כל אדם אשר יביע דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, או שיזדהה עם ארגון טרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה