משפט

בג"ץ מכריע: נחשף התאריך שאסתר חיות תפסול את הכנסת?

האם ההחלטה תתקבל מחרתיים? אחרי שכל שופט מתוך 15 השופטים יביע את עמדתו עמדת בג"ץ תהיה מגובשת אלא שאז נאלץ להמתין לתשובה רשמית. מתי תצהיר חיות על החלטתה? הלו"ז המלא 
דוד זולדן |  1
אסתר חיות (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
ימים של הכרעה: האם ההחלטה הדרמטית תתקבל בימים הקרובים? לא. ההכרעה צפויה עד אמצע חודש ינואר. כל שופט מתוך 15 השופטים יביע את עמדתו. מאחר שהנשיאה חיות פורשת ב-16 באוקטובר והשופטת ענת ברון פורשת ארבעה ימים לפניה, יש להן שלושה חודשים לכתוב פסק דין בנושא - ולכן זה מועד ההכרעה הצפוי.
כזכור, מחר (שלישי) בשעה: 9:00 בבוקר ייפתח הדיון הדרמטי בבג"ץ, בהרכב מלא של 15 שופטים, שיעסקו בעתירות שנועדו לפסול את התיקון לחוק לביטול עילת הסבירות - שעבר בכנסת בקריאה שלישית ברוב של 64 חברי קואליציה בעד מול 0 מתנגדים. את הדיון תנהל נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שצפויה לפרוש מהתפקיד בחודש הבא. ice עושה סדר ומציג מורה נבוכים לאזרח המבולבל.
האם ישנן עוד אלטרנטיבות מלבד פסילה? קרוב לוודאי כי הדיון יתמקד פחות בסוגיה אם החוק טוב או לא בשאלה אם מדובר בתיקון בלתי-חוקתי ואם היה שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, או שהיו פגמים בחקיקה. בג"ץ מעולם לא ביטל תיקון לחוק יסוד. עם זאת, קיימים פתרונות אחרים מלבד אישור התיקון או פסילתו - ואלה נחשבים מתונים יותר: מהחזרת החקיקה לכנסת לעריכת תיקונים; דרך פסילת חלק מסוים בתיקון, כמו למשל אי-יכולת להתערב בחוסר הפעלת סמכות של שר - תיקון שהוכנס ברגע האחרון; פרשנות אחרת בדמות החלת החוק בכנסת הבאה; או אי-התערבות מידית עקב היעדר בשלות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגץ הדיקטטור הגדול
    אהרון אח של משה 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עכשיו בגץ יחליט מה נאכל מה נשתה אסור להתפלל אסור להניח תפילין אסור להגן על עצמך ארץ כל אזרחה לא לצאת למבצע צבאי מותר שער ארוך בצבא תעודת זהות למסתננים לא לגרוש מחבלים וכו וכו וכו זאת הדמוקרטיה החדשה.
    סגור