משפט

העירייה דרשה בית קפה סגור בשבת - בית המשפט התערב

בית המשפט המחוזי בירושלים פסל אתמול תנאי מכרז שקבעה העירייה בנושא בית קפה חדש בגן השושנים. הדרישה המקורית דרשה כי בית הקפה יהיה סגור בשבתות ובחגים
מערכת ice |  1
מכונת קפה (צילום unsplash)
ניצחון לאוכלוסייה החילונית בירושלים: בית המשפט המחוזי בעיר פסל אתמול תנאי מכרז שהעירייה קבעה להקמת בית קפה בגן השושנים בעיר. דרישת העירייה הייתה שבית הקפה לא יפעל בימי שבת ובחג. נגד הדרישה הוגשה עתירה בטענה כי לעירייה אין סמכות להכליל סעיף זה.
לפי N12, מהעירייה נטען כי מדובר בשכונה שבה קיים סטטוס קוו חברתי "עדין", אף שמדובר בשכונה שבה גרים חילוניים ומסורתיים יחדיו. בית המשפט שלל טענה זו: "אין בסמכותו של גורם מקצועי בעירייה לאסור פתיחת בית קפה בהתחשב בשיקולים של מסורת דתית. השאלה היא של סמכות, ולא של אופן הפעלת שיקול הדעת בקבלת ההחלטה על תנאי המכרז", ואף נפסק על העירייה תשלום הוצאות משפט בסך 10 אלף שקל.
את העתירה הגישו תנועת "התעוררות" וכמה מתושבי השכונה החילונים. נזכיר כי לא מדובר בסערה היחידה שהשכונה חוותה. בחודש מאי האחרון רבים הפגינו נגד מכירת קרקעות של מספר שכונות באזור לאיש העסקים גארי ברנט מידי הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית. לצד זאת, התושבים נדרשו לשלם סכומים גבוהים. אם לא ישלמו, הם יפונו מהבתים שרכשו על הקרקע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש העיר דואג רק לחרדים, ומפזר שקרים שהוא נייטרלי..... (ל"ת)
    ליוי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור