משפט

הונאת ענק בארה"ב: חרדי ישראלי נאשם שגנב 47 מיליון דולר

יוסי אנג'ל, בן 35 נאשם שהונה ב-47 מיליון דולר עשרות משקיעים חרדים בלוס אנג'לס ובניו ג'רזי, ובכסף חי חיים ראוותניים עד שנחשף ונמלט לישראל
מערכת ice | 
תרמית בניירות ערך
יוסי אנג'ל, ישראלי בן 35, מואשם על ידי הוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה"ב בהונאת ענק בסכום של 47 מיליון דולר, אותם שכנע משקיעים חרדים מניו ג'רזי ולוס אנג'לס להעביר לעסקים המפוקפקים שלו.
בתביעה שהוגשה נגד הישראלי ב-12 בינואר, הוא מואשם כי החל מדצמבר 2018 ועד ינואר 2021, הוא שכנע במרמה 29 מחברי הקהילה החרדית להשקיע בעסק שלו למצלמות אבטחה, iWitness Tech, LLC.
כדי ליצור אמון בקרב המשקיעים מהקהילה החרדית, אנגל הקים בית כנסת ליד משרדי החברה שלו, שם נשא דברי תורה.

בנוסף שכנע הישראלי את המשקיעים כביכול לקנות נדל"ן בישראל, תוך שהוא מספר להם שיש לו קשרים עם ראש עיריית בני ברק, שיאפשרו לו לבנות בניינים שיניבו רווח מהיר. אנגל שלח למשקיעים סרטונים ותמונות של בניין דירות בישראל, סרטון שלו יושב בלשכת ראש עיריית בני ברק והעתקים של מסמכי רשם המקרקעין.
התברר כי הסרטונים ששלח אנג'ל למשקיעים היו של דירות שבהן התגורר בעבר, והסרטון בעיריית בני ברק צולם כשהוא פשוט עצר ללשכת ראש העיר לומר שלום.
על פי כתב האישום, אנגל השתמש בכספים שקיבל להוצאות האישיות שלו ויצר תרמית פונזי, כאשר שילם עם הכסף של המשקיעים החדשים למשקיעים הישנים. 
על פי הרשות לניירות ערך האמריקאית, אנגל אמר כי הוא זקוק להשקעות בחברה שלו כיוון שלא השיג הלוואות בנקאיות בריבית נמוכה יותר, אך הסיבה האמיתית הייתה שהעסק שלו היה רק מצג שווא.
לבסוף, בסוף שנת 2020 החלה התרמית של אנגל לקרוס והוא נמלט לישראל. "לאחר שלל מיילים שבהם הוא התנצל על הרס חייהם של אנשים עקב 'מחלתו', הוא חזר לזמן קצר ובמהלך הזמן הזה הוא נפגש עם כמה משקיעים שניסו להציל את ההפסדים שלהם", נכתב בתביעה.
אנגל אמר למשקיעים שהוא ינסה להחזיר להם את כספם, אך לא חזר לארצות הברית. הוא מואשם כעת בהפרת ההוראות למניעת הונאה של החוק לניירות ערך האמריקני ואם יימצא אשם עלול לקבל עונש מאסר של עד 10 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה