משפט

לא רוצח: שופט מזכה צעיר שירה למוות בחניון. המשפחה הרוסה

צעיר בשם אוראל זוית ירה והרג את יורי פודובני לפני 3 וחצי שנים לאחר ויכוח על מקום חניה. היום לאחר דיונים רבים בית המשפט קבע שזוית זכאי מאשמת רצח ויואשם בהריגה בקלות דעת, למורת רוח המשפחה המאוכזבת
מערכת ice | 
אקדח (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בשבועות האחרונים היקף האלימות בכבישים הפך להיות בין הנושאים המדוברים ביותר במדינה בעקבות מקרים מזעזעים וכואבים. פסק דין חדש מהיום (ראשון) חושף שהמצב ממש לא חדש אך הבעיה כנראה טמונה במערכת המשפט.
לפני 3.5 שנים אוראל זוית ירה למוות ביורי פודובני עקב ויכוח על מקום חנייה. במסגרת המקרה התברר כי זוית ואביו הפעילו עסק בקרבת מקום עבודתו של המנוח. בפברואר 2019 זוית ואביו נקלעו לוויכוח עם המנהל של המנוח ברחוב בעקבות אי הסכמה על מקומות החניה המוקצים לכל בית עסק. 
על פי כתב האישום זוית הצעיר נשא אקדח שהשיג בצורה לא חוקית וירה לעבר יורי שהתערב בקטטה והרג אותו. היום השופט קבע שזוית זכאי מאשמת רצח ויואשם בהריגה בקלות דעת וזאת בעקבות הצילומים מהמקום שמראים את זוית מכה את יורי לאחר שירה בו.
על כן, השפוט סבור כי לא הייתה כאן כוונה תחילה להרוג. עם זאת, על פי כתב האישום זוית עזב את המקום במהלך הקטטה על מנת להביא במיוחד את האקדח ואף הסליק אותו לאחר שירה וברח מכוחות המשטרה.
עורכת הדין של משפחת המנוח מסרה שהמשפחה הרוסה מהקביעה של השופט. בעת זו טרם נקבע מה יהיה גזר הדין הסופי על זוית והאם ירצה זמן בכלא.
ההחלטה המקוממת הזו מגיעה על רקע אחד המקרים הטריים ביותר לאחרונה, במסגרתו נרצח יורי וולקוב לאחר שהעיר לרוכב אופנוע במעבר החציה בחולון. בעקבות ההערה שלו, רוכב האופנוע דקר את וולקוב במפתח והרג אותו. למרות זאת, החשוד במעשה לא יואשם ברצח אלא בהמתה בקלות דעת
שעות לאחר פרסום החלטה זו הפרקליטות חזר בה ובחרה לצרף לכתב האישום את אשמת הרצח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה