משפט

15 נהרגו בפיגוע ירי במסגד באיראן; דאעש לקח אחריות

התוקפים היו במכונית וירו לעבר עולי הרגל בכניסה למקדש שאה צ'ראח. המשטרה עצרה שניים משלושת התוקפים ומחפשת אחר השלישי, מבין ההרוגים יש מספר ילדים
מערכת ice | 
דאעש המדינה האיסלאמית (צילום GettyImages)
גברים חמושים תקפו אמש (רביעי) מקדש שיעי מוסלמי בעיר שיראז שבאיראן והרגו לפחות 15 בני אדם, בזמן שכוחות הביטחון התעמתו עם מפגינים במלאת 40 יום למותה של מהסה אמיני. התוקפים היו במכונית וירו לעבר עולי הרגל בכניסה למקדש שאה צ'ראח. המשטרה עצרה שניים משלושת התוקפים ומחפשת אחר השלישי. נור ניוז, כלי תקשורת המזוהה עם הגוף הביטחוני העליון של איראן, אמר כי החמושים אינם אזרחים איראנים. על פי הדיווחים, בין ההרוגים היו מספר ילדים. בהמשך היום - ארגון דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע.
המתקפה התרחשה באותו יום שכוחות הביטחון האיראניים פתחו באש לעבר אבלים שהתאספו בעיר הולדתו של אמיני, סאקז במחוז כורדיסטן. כ-10,000 בני אדם התאספו בבית הקברות בעיר. לפי הדיווחים, האינטרנט באזור נותק, לאחר העימותים בין כוחות הביטחון ואנשים שם. סרטונים ברשתות החברתיות הראו אלפי איראנים צועדים לעבר בית הקברות שבו קבורה אמיני, למרות נוכחותם הכבדה של שוטרי המהומות. פעילים קראו להפגנות ברחבי המדינה לציון 40 יום למותה לאחר שנעצרה בשל "לבוש לא הולם".
גל ההפגנות שעורר מותה של אמיני, הפך לאחד האתגרים הנועזים ביותר להנהגת הפקידות מאז המהפכה של 1979. מגוון רחב של איראנים יצאו לרחובות, כאשר חלקם קראו לנפילתה של הרפובליקה האסלאמית וקראו: "מוות לאיתוללה עלי חמינאי", המנהיג העליון של איראן. אחד העדים אמר: "גברים ונשים התאספו סביב קברה של אמיני בבית הקברות איצ'י בסאקז, בקריאות: 'אישה, חיים, חופש'". עד אחר הוסיף: "אנשים מכל רחבי מחוז כורדיסטן נמצאים כאן. כולנו מתאבלים יחד על מותה של מהסה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה