עסקי ספורט

גבר ספרדי צעד למונדיאל ברגל - ודווח כנעדר באיראן

סנטיאגו סאנצ'ס בן ה-41, נראה לאחרונה בעיראק לאחר שטייל ב-15 מדינות בדרכו לאליפות העולם בקטאר
מערכת ice | 
צילום AP
עקבותיו של גבר ספרדי, שתיעד את מסעו השאפתני ברגל ממדריד לדוחא לקראת מונדיאל 2022, נעלמו מאז שהגיע לאיראן לפני שלושה שבועות, כך מסרה משפחתו ביום שני ועוררה חששות לגבי גורלו. המטייל המנוסה, צנחן לשעבר ואוהד כדורגל נלהב, סנטיאגו סאנצ'ס בן ה-41, נראה לאחרונה בעיראק לאחר שטייל ​​ב-15 מדינות ושיתף בהרחבה את מסעו בחשבון אינסטגרם פופולרי, במהלך תשעת החודשים האחרונים. אבל הודעותיו השופעות פסקו לפתע ב-1 באוקטובר, היום שבו נכנס לאיראן מהגבול הצפון-מערבי ההפכפך של המדינה.
משפחתו של סאנצ'ז אומרת שגם עדכוני הוואטסאפ היומיים שלו פסקו באותו יום. שבועות לאחר מכן, הם חוששים מהגרוע מכל. "אנחנו מודאגים מאוד ולא יכולים להפסיק לבכות, בעלי ואני", אמרה אמו. הוריו של סאנצ'ס דיווחו עליו כנעדר למשטרה הלאומית של ספרד ולמשרד החוץ. הרשויות הספרדיות אומרות שאין להן מידע על מקום הימצאו והוסיפו כי שגריר ספרד בטהרן מטפל בעניין.
טהראן פצחה לאחרונה באלימות והאשימה אויבים זרים וקבוצות כורדיות בעיראק בהנעת התסיסה, בעקבות מותה של מהסה אמיני, מבלי להציע ראיות. משרד המודיעין האיראני אמר שהרשויות עצרו תשעה זרים, רובם אירופאים, בשל קשריהם לכאורה להפגנות בחודש שעבר. אנשי המערב ואזרחים כפולים הפכו יותר ויותר לכלים במאבקים הפוליטיים הפנימיים של איראן ובמתחים בין טהראן לבירות המערב, אומרים אנליסטים, עם לפחות תריסר אזרחים כפולים שנעצרו בשנים האחרונות באשמת ריגול שנויים במחלוקת.
סאנצ'ז הגיע לכורדיסטאן העיראקית בסוף ספטמבר. יום לפני שנעלם, סאנצ'ז אכל ארוחת בוקר עם מדריך בסולימניה, שבעירק. המדריך, שדיבר בעילום שם מחשש לפעולות תגמול, אמר כי ניסה להזהיר את סאנצ'ז מהמצב הפוליטי המסוכן באיראן בזמן שנפרדו. הפגנות באזור הכורדי של איראן לאחר מותה של אמיני הציתו את התסיסה הארצית שעדיין סוערת באיראן. בתגובה, כוחות איראנים שחררו התקפות מל"טים וארטילריה נגד בדלנים כורדים בצפון עיראק. אבל סאנצ'ז לא נרתע והיה בטוח בעצמו, אמר המדריך: "הוא לא נראה לחוץ בכלל. הוא אמר לי, 'סידרתי הכל, אל תדאג'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה