משפט

תביעה נגד בכירים בגולדמן זאקס על תקיפה והטרדה מינית

עשרות נשים שהועסקו בגולדמן זאקס לפני יותר מעשור, חשפו האשמות חדשות על האופן שבו הן היו נתונות במשך שנים לאפליה, הטרדה מינית ותקיפה מינית על ידי מנהלים גברים בענקית וול סטריט
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
ההאשמות הנפיצות פורסמו ביום חמישי האחרון, על ידי עורכי דין המייצגים כ-1,400 תובעים שהגישו תביעה ייצוגית לאפליה מינית, מפרטות התנהגות פושעת של בנקאים בכירים במשרדי גולדמן זאקס. השופט קבע ביום חמישי תאריך משפט ל-5 ביוני 2023, במחוז דרום ארה"ב בניו יורק, לאחר התדיינות משפטית ארוכת שנים.
המסמכים מפרטים לפחות 75 מקרים מדווחים של התנהגות בלתי הולמת מינית על ידי מנהלים גברים וכן שבע תלונות פליליות בטענה לפשעים חמורים, כולל אונס, ניסיון לאונס ותקיפה מינית. החברה הואשמה גם בהתרת מנהלים באזהרות, למרות תלונות חוזרות ונשנות של נשים כפופות. במסמכי בית המשפט נטען גם, כי מנכ"ל הבנק  "מודע לבעיות הללו" וכי הוא "מקבל מנהלים העוסקים בסטריאוטיפים מגדריים, הטרדה מינית ו/או העדפה מגדרית".
 
דובר גולדמן זאקס: "הצגת התלונות של התובעים אינה משקפת את המציאות בגולדמן זאקס. רבות מהן בנות שני עשורים והוצגו באופן סלקטיבי, לא מדויק ואינן שלמות". הדובר הוסיף: "אפליה, הטרדה והתעללות בכל צורה שהיא, אינן מקובלת בגולדמן זאקס, וכאשר תופעות כאלו מזוהות, ננקטת פעולה מהירה, כולל סיום העסקה. מתוך כבוד למעורבים, אנחנו לא מתכוונים להתייחס לתלונות הפרטניות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה