משפט

זיהום חמור במקור המים: זו החברה שסיכנה אתכם

כתב אישום הוגש נגד חברת "ב.ע.ע. עבודות עפר ופיתוח", לאחר שחקירת פקחי המשרד להגנת הסביבה הצביעה על 25 אלף טונות של זיהום בנחל טירה בעקבות הטמנת פסולת פיראטית שביצעה החברה 

מערכת ice | 
אתר הטמנת הפסולת (צילום יקיר חוכימה)

המשרד להגנת הסביבה הגיש היום (שני) כתב אישום פלילי נגד חברת "ב.ע.ע. עבודות עפר ופיתוח" בשל עבירות סביבה ורישוי עסקים. בנוסף לחברה, מופנה כתב האישום גם כנגד שלושה נאשמים: בילאל ג'אבר, עאהד עתילי ואבראהים אל ג'מל.


לפי כתב האישום, החברה הקימה בפאתי העיר טירה תחנת מעבר פיראטית לפסולת, על שטחים חקלאיים הסמוכים לנחל טירה. בתחנה נערמו פסולות בניין וגזם שיצרו מפגעים סביבתיים באזור. כמו כן, באתר אחר ביישוב טירה התגלה אתר הטמנה שבו, לפי כתב האישום, העוסקים השליכו פסולת רבה אשר חלקה גם הוטמן בקרקע, ללא רישיון, בניגוד לחוק ותוך כדי פגיעה קשה בסביבה. השלכות הפסולת הלא חוקיות הובילו לשינוי בתוואי הנחל ולהצפות באזור.


במסגרת החקירה, בסיור שערכו חוקרי המשטרה הירוקה וגורמי מקצוע במחוז מרכז של משרד להגנת הסביבה, נערכו מדידות שהצביעו על כ-25 אלף טונות של פסולת במקום. שאריות מהפסולת שנמצאה במקום זיהמה חלקים מנחל טירה הזורם בצמוד והובילה לשינוי בתוואי הנחל, דבר המסכן את איכות המים שנמצאת באקוויפר החוף, שמהווה מקור מים נקיים חשוב באזור המרכז ובנחל אלכסנדר שנמצא בקרבת מקום.


בנוסף, במתחם תחנת המעבר אירעו שריפות פסולת, אשר גרמו לזיהום אוויר בלתי סביר העלול לפגוע בבריאות תושבי המקום. מכתב האישום עולה, כי בעלי תחנת המעבר הפעילו את העסק ללא רישיונות או היתרים הנדרשים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה