משפט

אפל תפצה צרכנים בעשרות מיליוני דולרים בגלל פגם במכשירים

ענקית הטכנולוגיה חתמה על הסדר פשרה במסגרתו תשלם לרוכשי המחשבים הניידים שלה עשרות עד מאות דולרים, ואף תבטיח להם שירות בחינם, אך בלי להודות שהמחשבים סובלים מפגם משמעותי
יאיר מור | 
קרייג פדריגי מסתכל על מקבוק עם מעבד M1 (צילום צילום מסך)
אפל תשלם 50 מיליון דולר כדי להביא לסיומה תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בקליפורניה, כך דיווחה השבוע סוכנות הידיעות רויטרס.
ביום שני (שלישי לפי שעון ישראל, שכן זה היה בשעת ערב מאוחרת באזור הזמן של החוף המערבי) הגישה אפל לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה הסדר פשרה אליו הגיעה עם עורכי הדין שהגישו נגדה תביעה ייצוגית, שטענה כי החברה מכרה לצרכנים מחשבים ניידים פגומים.
לדברי התובעים, מקלדת ה'פרפר' שהציגה החברה ב-2015, והגיעה עם כל מחשבי מקבוק (רגיל, אייר ופרו) עד שנת 2019, היתה פגומה מיסודה. עיצוב המקשים שלה, שהתבסס על צירים דמויי פרפר כדי לאפשר לה ליצור מקלדת דקה יותר וכך לייצר גם מחשבים דקים יותר, היה לדברי התובעים מועד ל'היתקעות' בקלות רבה מפירורים או חלקיקי לכלוך. החברה ניסתה לייצר גרסא משודרגת שלה עם שכבת סיליקון כדי למנוע היתקעות פירורים, אך גם זה לא עבד.
הדבר עורר ביקורת רבה, ששיאה, ב-2019, רגע לפני שאפל חשפה דור חדש של מחשבים ניידים עם מקלדות רגילות, היה כאשר העיתון הדומיננטי וול-סטריט ג'ורנל פרסם כתבה של יותר מ-1,100 מילים מאת הכתבת הטכנולוגית שלו, ג'ואנה סטרן, שכולו נכתב – ללא תיקונים – על המקלדת הפגומה, כאשר אותיות רבות חסרות ואחרות משתרבבות מספר פעמים ברצף. המטרה היתה להגחיך את אפל – והיא כנראה הצליחה, שכן זמן קצר אחר כך הודיעה החברה כי היא גונזת את העיצוב שבו התגאתה עד אותו שלב כהמצאה גאונית.
כעת, למרות שהחברה מסרבת להודות בטענות התובעים ומכחישה שבעיצוב היה פגם כלשהוא, מוכנה החברה להקדיש קרן של 50 מיליון דולר לפיצוי רוכשי מחשבים. הרוב – 15 מיליון דולר – יילך לעורכי הדין שייצגו את התובעים; ומה שנשאר יתחלק בין רוכשי המחשבים ב-7 מדינות בארה"ב: אילינוי, וושינגטון, מישיגן, ניו-ג'רזי, ניו-יורק, פלורידה וקליפורניה. עורכי הדין מעריכים כי כל צרכן שנאלץ להחליף מקשים יקבל 50 דולר; מי שנאלץ להחליף מקלדת שלמה יקבל 125 דולר; ומי שנאלץ להחליף את המקלדת כולה מספר פעמים יקבל עד 395 דולר. בנוסף, תתחייב אפל להחליף מקלדת בחינם לכל מי שרכש מחשבים מהסדרות הפגומות למשך 4 שנים לאחר הרכישה.
ההסדר דורש עדיין אישור של בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה