דיגיטל וטק

למה המחשב החדש והיקר של אפל איטי יותר מקודמו?

פחות מחודש לאחר שהציגה את המקבוק פרו החדש והמהיר שלה, מתברר כי מי שירכוש את הגרסה הפחות יקרה שלו לא רק שלא ייהנה משיפור בביצועים לעומת הדור הקודם – אלא אף יספוג פגיעה קשה
יאיר מור | 
מחשב נייד מקבוק פרו עם מגרעת (צילום אפל)
עוד לא עבר חודש מאז חשפה אפל בוועידת המפתחים שלה את המחשב הנייד החדש והמהיר במיוחד שלה, המבוסס על הדור השני של המעבד שפיתחה בעצמה, וכבר מתברר שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. בימים האחרונים, לקראת ההשקה של המחשבים בפועל, החלו לעלות סקירות שלהם באתרים וערוצי יוטיוב – ומסתבר שלפחות אחד הדגמים החדשים לא רק שלא מהיר יותר מקודמו, אלא אף איטי ממנו באופן משמעותי.
לפי דיווח באתר MacRumors, כמה יוטיוברים שקיבלו לסקירה את הדגם הבסיסי ביותר של מקבוק פרו החדש עם מעבד M2 של אפל גילו כי האחסון שלו איטי לא רק בהשוואה למה שהבטיחה החברה, אלא אף יחסית למחשב הקודם מאותו דגם עם השבב הפחות מתקדם, M1. לפי בדיקות ביצועים שערכו, מהירות הקריאה של המחשב עומדת על כ-1,450 מגה-בייט לשנייה – 50% פחות בהשוואה לקודמו, שמגיע ל-2,900 מגה-בייט לשנייה. במהירות הכתיבה ההפרש מעט קטן יותר, אך עדיין עצום – 30%, כאשר החדש מגיע למהירות של 1,600 מגה-בייט לשנייה, לעומת 2,215 בדגם הקודם.
אחד היוטיוברים, שפירק את המחשב כדי לבחון אותו מבפנים, גילה שהסיבה להבדל הגדול היא בחירה מוזרה של אפל: בדגם המקבוק פרו הקודם בגודל 13 אינץ' עם אחסון בנפח 256 גיגה-בייט, כמו גם בדגמים החדשים היקרים יותר, שמגיעים עם 512 גיגה-בייט או טרה-בייט אחסון ומחיריהם מתחילים מ-1,500 דולר, האחסון מסופק על ידי שני שבבי אחסון שעובדים במקביל וכך מאפשרים מהירות עבודה כפולה. אך בדגם הבסיס החדש, מדובר על שבב יחיד בנפח הזה במקום שניים בנפח 128 גיגה כל אחד. לכן, מהירות העבודה היא מחצית מזו של הדגם הקודם – אך המחיר נשאר זהה, 1,300 דולר.
ההבדל הזה הוא בעל השפעה מכרעת על ביצועי המחשב, שכן משמעותית פתיחה איטית יותר של תוכנות ומשחקים, טעינה איטית יותר של רכיבים כבדים בתוך התוכנות והמשחקים, עבודה איטית יותר וכמובן העברות קבצים איטיות יותר.
אפל טרם הגיבה על הידיעות, ולא ידוע מדוע בחרה לצייד את המחשב החדש בשבב אחסון בודד במקום שניים מקבילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה