דיגיטל וטק

אפל ממשיכה להסתבך: חטפה תביעה נוספת בעקבות השימוש באייפון

אפל חטפה תביעה בעקבות הגבלים עסקיים של האפל פיי, אחרי שהואשמה בשימוש בכוח השוק שלה בתעשיית המכשירים הניידים כדי להדוף תחרות מאפליקציות תשלום מתחרות
מערכת ice | 
אייפונים (צילום pixabay, unsplash)
אפל, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית, חטפה תביעה בעקבות הגבלים עסקיים של האפל פיי, אחרי שהואשמה בשימוש בכוח השוק שלה בתעשיית המכשירים הניידים כדי להדוף תחרות מאפליקציות תשלום מתחרות.
התביעה הייצוגית מסמנת את מאבק ההגבלים העסקיים האחרון עבור יצרנית האייפון, לאחר שעמדה בפני בדיקה מוגברת בשנים האחרונות על מדיניות ה-App Store שלה מצד הרגולטורים הממשלתיים. לאחר חקירה של כמעט שנתיים, מצאו כי אפל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי עם Apple Pay בשוק של אפליקציות להאזנה לתשלום או ארנקים ניידים.
משתמשי אייפון חייבים להשתמש ב-Apple Pay אם הם רוצים לקנות משהו דרך הקשה. שירותי תשלום אחרים באייפון כמו PayPal ו-Square - כמו גם מוסדות פיננסיים כמו צ'ייס, סיטי ואמריקן אקספרס - לא יכולים להשיק אפליקציות באייפון עם הקשה לתשלום עם תכונות וממשק משלהם.
כל אי הכללת החברות הללו לתחרות, אפל יכולה לגבות "עמלות מנפיקי כרטיסי תשלום שאף ארנק סלולרי אחר אינו מתכנן להטיל", נאמר בתביעה שהוגשה השבוע בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה. אפל גובה מהמנפיקים 0.15% על עסקאות בכרטיסי אשראי ו-0.05% על כרטיסי חיוב. Google Pay ו-Samsung Pay, הפועלות על מערכת אנדרואיד, אינן גובות ממנפיקי הכרטיסים עמלות כלשהן.
 
"עמלות Apple Pay הניבו עבור אפל מיליארד דולר ב-2019, וזרם ההכנסות הזה - שהושג ממנפיקי הכרטיסים - צפוי לגדול פי ארבעה עד 2023", אמרו בכתב תביעה שהוגש. איגוד האשראי טוען שאפל מפרה את חוק שרמן - שנועד להגן על התחרות - על ידי קשירת המכשירים הניידים והארנק הנייד שלה יחד ועל ידי אי הכללת כל המתחרים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה