משפט

תביעת ענק של 14 מיליארד דולר אושרה נגד מאסטרקארד

בית המשפט בבריטניה אישר תביעה ייצוגית צרכנית ראשונה בבריטניה, לאחר ש דחה את ההתנגדויות לתיק מחודש דצמבר, התובעים טוענים כי מאסטרקארד גובה 46 מיליון אנשים מעבר לנדרש ודורשים את סכום העתק כפיצוי

כפיר אדר |  1
מאסטרקארד (צילום Pexles)
בית משפט בלונדון אישר אמש (רביעי) תביעה ייצוגית של 14 מיליארד דולר נגד ענקית התשלומים העולמית מאסטרקארד, שלטענת התובעים עשויה לזכות 46 מיליון מבוגרים בריטים בכ-300 ליש"ט כל אחד אם היא תצליח.
בית הדין לערעורים בנושא התחרות (CAT) היה צפוי לאשר את התביעה הייצוגית הראשונה של בריטניה, שהובאה על ידי נציב תלונות הציבור לשעבר וולטר מריקס, לאחר שבית המשפט העליון בבריטניה דחה את ההתנגדויות נגדו בדצמבר. ההחלטה לאשר סופית את התיק כתביעה ייצוגית, קובעת תקן לשורה של תובענות ייצוגיות אחרות שהוצאו בעקבותיה.
"מאסטרקארד השקיעה הכל בניסיון למנוע את הטענה הזו, אך כיום מאמציה נכשלו", אמר מריקס בהצהרה. "פסיקת בית הדין מבשרת את תחילתו של עידן של תובענות ייצוגיות ממוקדות צרכנים שיסייעו לתת דין וחשבון לעסקים גדולים בתחומים החשובים באמת".
מאסטרקארד אמרה בתגובה כי הטענה "המזויפת" מונעת על ידי עורכי דין ומגובה על ידי ארגונים "התמקדו בעיקר בעשיית כסף לעצמם". מריקס טוען כי מאסטרקארד גבתה דמי "המרה" מופרזים - העמלות שהקמעונאים משלמים לחברות כרטיסי האשראי כאשר הצרכנים משתמשים בכרטיס בחנות - בין מאי 1992 ליוני 2008.
אך עם זאת, מריקס לא הצליח להרחיב את היקף התיק על ידי הוספת עזבונות המנוחים וריבית מורכבת לתביעה. מאסטרקארד אמרה כי זה מקטין את גודל התביעה לכ-14 מיליארד דולר, כאשר במקור התובעים העמידו אותו על 20 מיליארד דולר.
"ההחלטה היום מפחיתה מערכה של טענה מזויפת זו ביותר מ-35%", נכתב בהודעת מאסטרקארד. "מאסטרקארד בטוחה כי במהלך החודשים הקרובים סקירה של עובדות מפתח תפחית עוד יותר את גודל התביעה וכדאיותה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי
    סוד 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי למה הם תובעים אותם
    סגור