משפט

נזק של כמעט 20 מיליון שקל: יצרנית נתבי רשת חוטפת תביעת ענק

המועצה לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד יצרנית נתבי D-Link (ראוטרים) בטענה  כי דרשה מחנויות קטנות להעלות מחירים כדי להתאימם לרשתות הגדולות. גובה הנזק הכלכלי שנגרם לצרכנים מוערך בסכום משוער של כ-19.2 מיליון שקל
כפיר אדר |  1
ראוטר (צילום Brett Sayles)
המועצה לצרכנות הגישה תביעה ובקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית נגד יצרנית הנתבים האלחוטיים D-Link וכן נגד יבואניות מוצרי תקשורת והעומדים בראשן, בטענה כי אלה היו מעורבים בהסדר כובל ארוך שנים ביחס למוצרי החברה שגרם לפגיעה בצרכנים.
הטענה הייתה כי היבואניות הפעילו לחצים כדי להכתיב ללקוחות הקמעונאיים את המחיר הסופי לצרכן תוך דרישה מפורשת להעלאת המחיר עד לרמת המחירים שבה נמכרים מוצרים של D-Link ברשתות השיווק הגדולות.
בין הדוגמאות שתוארו, נדרשה הקמעונאית Wellcom אשר מכרה לצרכן את הנתב של D-Link בסך של 216 ש"ח, להעלות את המחיר הסופי לצרכן בכ-30% בהתאם למחיר (275 ש"ח) שבו משווקות את אותו המוצר רשתות השיווק הגדולות אייבורי ו-KSP. לחצים אלה מגובים בראיות בכתב. כך, בהודעת דוא"ל ששלח נושא משרה בכיר ב-D-Link למנכ"ל סידי-לוג - היבואנית שמכרה את מוצרי D-Link ל-Wellcom – עולה כי סידי-לוג נדרשה לפעול באופן הבא: "תבקש מהמוכרים שלך, אלה שעוסקים בחנות Wellcom להעלות את המחירים ב-ZAP עד מספרים סבירים, היות וזה יוצר בעיות עם החנויות האחרות... Alon Computers גם כן יעלו את המחירים".
להודעת הדוא"ל אף צורף צילום מסך מאתר האינטרנט "זאפ" להשוואת מחירים בו מתועדים פערי המחירים בין הקמעונאים השונים ביחס לנתב מתוצרת די-לינק. בסמוך לכך, התקיימה שיחה טלפונית בין השניים המהווה הודאת בעל דין מפורשת לכך שדי-לינק הייתה מודעת היטב לאי-החוקיות שבדרישתה לתיאום מחירים באופן שנועד להפחית את התחרות התוך-מותגית במוצרי די-לינק בהתאם לדרישת רשתות השיווק הקמעונאיות הגדולות, אייבורי ו-KSP. 
המועצה לצרכנות הסבירה: "הכתבת מחיר לקמעונאים מונעת הלכה למעשה תחרות בריאה בשוק, ופוגעת בציבור הצרכנים. המועצה לצרכנות תמשיך להילחם נגד תופעות מסוג זה כדי להביא לאכיפת הדין ולהרתעה מפני תופעות דומות. אומדן הנזק הכלכלי (שנערך על ידי ד"ר רועי שלם) מוערך על כ-19.2 מיליון שקל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסדר כובל
    עו"ד שמואל שטיינר 12/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שהמועצה לצרכנות לא בודקת את ההסדר הכובל ואת התיאום המושלם בין רשתות הטלוויזיה לצאת לפרסומות באותו הזמן ובסמיכות זמנים ובאורך זמנים זהה בכדי שהצרכן לא יוכל להחליט באופן אוטונומי לקפוץ לערוך אחר בזמן פרסומת בערוץ המתחרה כשאינו חפץ בקבלת הפרסומת ובכך האזרחים מחויבים בקבלת הפרסומת לתוך הפנים גם כאשר הם לא מעוניינים בכך.
    סגור