משפט

מכה ליפאורה תבורי: הבעלות על הסימן המסחרי של שוופס לא מגנה עליה מייבוא מקביל

חברת המשקאות בן שלוש הגישה תביעה לסעד נגד היצרנית המקומית שנוהגת לטענתה באגרסיביות לחסימת יבוא מקביל וזכתה. תוכל לייבא לארץ את המשקאות וגם נפסקו לטובתה הוצאות המשפט
מערכת ice | 
מכה ליפאורה תבורי (צילום freepik)
בפסק דין של בית המשפט המחוזי מרכז בשבוע החולף, הוחלט כי יבוא מקביל של משקאות שוופס לישראל הינו חוקי. ביהמ"ש קיבל את התביעה לסעד שהוגשה מטעם חברת בן שלוש יבוא ויצוא כנגד יפאורה תבורי. את בן שלוש ייצגה עו"ד אליס אברמוביץ. את יפאורה  תבורי ייצגו עורכי הדין יוסף יאיר ברגמן ויובל שי.
בכתב התביעה המדובר, בן שלוש ביקשה לייבא ארצה משקאות שוופס שיוצרו בחו"ל ביבוא מקביל. החברה ביקשה מבית המשפט שיקבע כי היבוא המקביל של המשקאות הללו חוקי, בשל הסיבה שידוע לה שיפאורה תבורי נוהגת באגרסיביות לחסימת היבוא המקביל של משקאות אלה.

המחוזי מרכז בראשות השופט רמי אמיר החליט לקבל את עמדת היבואנית המקבילה, ופסק כי למרות שיפאורה תבורי מייצרת את משקאות השוופס בישראל ויש לה את הבעלות על הסימן המסחרי, אין הדבר הופך את היבוא של בן שלוש לבלתי חוקי.

עוד בהחלטה, נמצא כי יפאורה תבורי לא הצליחה להוכיח שהמשקאות שמיובאים מחו"ל טובים מאלה המשווקים בארץ, וכי אפילו אם הייתה שונות מסוימת במרכיבים או בטעמים - לא היה בכך כדי למנוע את היבוא המקביל. לטובת היבואנית נפסקו הוצאות משפט ושכר טרחה בסך של 120 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה