משפט

"אם לא נפעל האפשרות תיעלם": החוק החדש שמעניק לישראלים פיצויי ענק

חוק חדש שאושר בכנסת בתחילת השנה, מאפשר לישראלים, אשר מוכרים כנפגעי טרור לתבוע ולקבל פיצויים בגובה של מיליוני שקלים מגורמים הממנים ומעודדים טרור בהם גם הרשות הפלסטינית. עו"ד חיים פרנק: "פיצוי כספי לא יחזיר את הגלגל אחורה, אבל אם לא נפעל כעת, האפשרות לפיצוי תיעלם"
מערכת ice | 
פוסט טראומה (צילום shutterstock)
מדינת ישראל מציינת היום (שני), שנה לטבח ה-7 באוקטובר ולפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'. לאורך השנה האחרונה, צה"ל וכוחות הביטחון ניהלו לחימה בכמה חזיתות במקביל. המלחמה גם גבתה מחיר כבד ובשנה האחרונה 251 ישראלים וישראליות חיים ומתים נחטפו לרצועת עזה על ידי מחבלי החמאס ו-1,685 אזרחים ואנשי כוחות הביטחון נהרגו ונרצחו 1,685.
כמות נפגעי פעולות האיבה בישראל זינקה מאז ה-7 באוקטובר למספר שיא. על פי נתוני אגף השיקום במשרד הביטחון, מתחילת המערכה נקלטו באגף כ-11,000 פצועים ומתמודדי נפש.
חוק חדש לפיצוי קורבנות טרור שעבר בכנסת במהלך חודש מרץ האחרון, מאפשר לנפגעי טרור לתבוע גורמים המממנים ומעודדים טרור, וקובע פיצויים בגובה של עד 10 מיליון שקל למשפחה שאיבדה קרוב בפיגוע, ו-5 מיליון שקל לכל נפגע.
עו"ד חיים פרנק, העוסק בתחום הנזיקין והמתמחה בנפגעי פעולות האיבה, התריע: "בעקבות החקיקה החדשה, בני משפחות של נפגעי פעולות איבה וקרובי משפחה של נרצחים בפעולות איבה, זכאים לפיצוי של מיליונים מהרשות הפלסטינית ומומלץ להגיש את התביעה בהקדם!".
מאז השבת השחורה, משרדו של עו"ד פרנק סייעה למאות נפגעי פעולות איבה ומרבית הפונים, אשר נפגעו או היו עדים לזוועות שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר מוכרים בשלב זה כבעלי נכות זמנית גבוהה בעקבות הפגיעה הנפשית שחוו.

עו"ד חיים פרנק, קרדיט: יח"צ
עו"ד חיים פרנק, המשיך בדבריו ומסר כי: "מדינת ישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית את כספי המיסים, והם נמצאים כעת במדינת ישראל. כאשר יש פסק דין שמורה על תשלום פיצויים מצד הרשות הפלסטינית, ניתן לעקל את הכספים המוחזקים בישראל כדי להבטיח את העברת הפיצויים לנפגעים. הכספים האלה משמשים כיום לפיצוי נפגעי טרור. אם הכספים יועברו לרשות הפלסטינית, לא תהיה אפשרות לגבות את הפיצויים. מדובר במשאבים מוגבלים, ואם לא ינקטו צעדים בזמן, הקופה עלולה להתרוקן".
עו"ד פרנקו, אמר גם: "יש כ-70 אלף נפגעי פעולות איבה בישראל, שרבים מהם סובלים מנכויות קבועות. אם נחשב פיצוי של חמישה מיליון שקלים לכל נפגע, נגיע לסכום של 350 מיליארד שקל – סכום עצום שאין לרשות הפלסטינית אפשרות לגייסו. לכן, אני ממליץ לנפגעי פעולות איבה לפעול מיידית כדי להבטיח את זכאותם לפיצויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה