משפט

השופטת ענת ברון: "להיאבק בכל האמצעים החוקיים שבידינו"

השופטת ענת ברון נשאה נאום בו התריעה על מצב הדמוקרטיה בארץ "אל לנו להיות עיוורים לתהליכים המתרחשים לנגד עינינו ובתוך המדינה" וקוראת "בידינו לעצור את רכבת ההרים השועטת אל עבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה ומדינת חוק".
דורון בלוך | 
השופטת ענת ברון (צילום מתוך אתר הרשות השופטת)
במהלך טקס הענקת אות אבירי איכות השלטון שהתקיים אתמול (ראשון), נשאה שופטת בית המשפט העליון בדימוס, ענת ברון, נאום בו התייחסה למצב הפוליטי במדינה, תוך שהיא מזכירה בעקיפין את בג''צ לוין. ברון פתחה את דבריה בהתייחסות למצב הקשה בו נמצאת המדינה מאז מלחמת 7 באוקטובר, אך הדגישה כי דווקא "בימים אלה, הקשים ביותר בתולדות מדינת ישראל, אל לנו להיות עיוורים לתהליכים המתרחשים לנגד עינינו ובתוך המדינה. לא ניתן ליפות את המציאות המתהווה, מתרחשים תהליכים של כרסום עמוק ביסודות הדמוקרטיים עליהם קמה המדינה, בדרך לשינוי משטרי."
השופטת בדימוס התריעה כי "קווים אדומים כבר נחצו", תוך שהיא מצביעה על התנהלות הממשלה. היא ציינה בחריפות: "נשמעות קריאות מכיוון הממשלה שאין תוקף מחייב להחלטות היועצת המשפטית לממשלה, תוך גילויי עוינות והסתה כלפיה. ושרים בממשלה מאיימים שאם פסיקת בית המשפט העליון לא תהיה לרוחם, לא יצייתו לה. איזו עזות מצח, איזו סכנה, אין גבול."
ברון הדגישה עוד, כי "בצילה של המלחמה, ההפיכה המשטרית לא נעצרה, אלא שינתה את פניה. בלי מסיבות עיתונאים, הצעות חוק גרנדיוזיות וזיקוקי דינור, אלא בשורה ארוכה של מינויים על פי קשרים ולא על פי כישורים ובצעדים דורסניים בשטח."
היא הוסיפה כי מטרת צעדים אלה היא "השתלטות וריקון מתוכן של מערכות מרכזיות כמו המשטרה, התקשורת, מערכת המשפט ובית המשפט העליון בראשו, היועצת המשפטית לממשלה, ושומרי הסף; תוך שלילת הגנה מן האזרחים, ובניגוד לאינטרס הציבורי ולשלטון החוק."
בדבריה, ברון קראה לציבור להתעורר ולפעול: "אסור לנו להתייחס למציאות הזו כגזירת שמיים. יד מכוונת דוחפת את מדינת ישראל אל פי תהום, ועלינו לבלום אותה." היא הדגישה כי "ניתן עדיין לעצור את הסחף", וקראה "להיאבק בכל האמצעים החוקיים שבידינו, בכל הפלטפורמות שעומדות לרשותנו, איש איש בתחומו."
השופטת בדימוס סיכמה באזהרה חמורה: "זוהי קריאת השכמה ואזעקת אמת. מתישהו המלחמה תסתיים; נוכל לאויבינו. ואולם איננו רוצים להתעורר בשש אחרי המלחמה, כשהמדינה שינתה את פניה המשטריים." היא קראה לפעולה מיידית: "בידינו לעצור את רכבת ההרים השועטת אל עבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה ומדינת חוק. זוהי חובתנו המוסרית, האזרחית והלאומית."
ברון חתמה את דבריה בקריאה נרגשת: "על מנת שלחטופים הנמקים במנהרות החמאס, לחיילים הנלחמים על גבולותינו ועל ביטחוננו, ולמפונים ולעקורים הגולים בארצם – יהיה בית לחזור אליו. ויש לעשות הכל, אבל הכל, שכך יהיה. זה בידינו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה