משפט

יריב לוין עונה לבג''צ: "סטירה בפרצופם של כ-2.5 מיליון מצביעים"

שר המשפטים יריב לוין עונה לפסיקת בג''צ ומבהיר: "לא אוכל לעבוד עם נשיא שמונה באופן בלתי חוקי בידי חבריו, ושאינו לגיטימי בעיני ציבור עצום", ותוקף את ההחלטה "המשך ישיר לדרך המינויים הפסולה במערכת המשפט"
דורון בלוך |  2
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שבג''צ הוציא צו לשר המשפטים יריב לוין כי עליו לכנס את הועדה לבחירת שופטים תוך 14 יום, זאת לאחר שנמנע מלעשות זאת, כפי שמובא כאן בהרחבה. השר לוין עונה לבג''צ על הפסיקה התקדימית כנגדו, ומבהיר את עמדתו בנושא.
"הצו שניתן לפני זמן קצר, שאין לו אח ורע באף דמוקרטיה מערבית, לא הפתיע איש" אומר לוין ומבהיר "הצו, שמנוגד לחוק מפורש, וניתן תוך ניגוד עניינים חמור, מהווה השתלטות כוחנית על הוועדה לבחירת שופטים ונטילת סמכויות השר בניגוד לחוק".
עוד מוסיף השר לוין לתאר "הצו הוא המשך ישיר לדרך המינויים הפסולה במערכת המשפט, כפי שראינו בעניין מינוי היועץ המשפטי לממשלה. בדיוק בשל כך, פעלתי עם הקמת הממשלה לשינוי המצב. עם פרוץ המלחמה, החלטתי לעצור את החקיקה ולעסוק בעת הזו בנושאים שיש לגביהם הסכמה רחבה. אלא שבמקום לחבק את ההחלטה הזו, היא נוצלה על ידי השופטים באופן ציני, כדי לפסול חוק יסוד, וכדי להתערב בנושאים ביטחוניים תוך דאגה מופלגת לתנאי המחבלים".
"הפשרה ההוגנת שהצעתי לביצוע מינויים בבית המשפט העליון, נדחתה בבוז על ידי ראשי מערכת המשפט דקות לאחר שהוצעה. כי מבחינתם, למה להתפשר כשאפשר להשתלט על הליך המינוי בכוח, גם במחיר יצירת משבר חוקתי?".
עוד אומר השר לוין בזעם כי  "הצו שהוצא היום אינו מכוון כלפיי באופן אישי. זוהי סטירה בפרצופם של  כ-2.5 מיליון מצביעי הקואליציה הנוכחית, ושל רבים נוספים שדורשים את גיוון מערכת המשפט. הצו זורק את קולותינו לפח, הופך אותנו לאזרחים סוג ב׳, ומותיר באוויר את ידנו המושטת לפשרה". 
את דבריו מסיים לוין באמירה "נשיא בית המשפט העליון שמתמנה באופן כוחני ופסול, מדרדר לשפל עמוק עוד יותר את האמון הפוחת בבית המשפט". ומבהיר את כוונת פעולתו בהתאם לכך "לא אוכל לעבוד עם נשיא שמונה באופן בלתי חוקי בידי חבריו, ושאינו לגיטימי בעיני ציבור עצום. הצו חסר האחריות רומס את הדמוקרטיה ואת דרך ההסכמות שנסללה בחודשים האחרונים, ומחזיר את ישראל אחורה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סטירה מכה העיקר לסרב לעבור על החוק, כלומר לסרב לבגץ... (ל"ת)
    אאבב 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טרלול
    דני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שייקח משהו להרגעת כעסים. אנרכיה לא תהיה פה. האיש לא יודע להפסידומסכן את המדינה
    סגור